Elsőre jó ötletnek tűnt, hogy a Rijad körüli két “hurkot” eltolva szervezték le a Dakar Rally mezőnye számára. A kétszemélyes négykerekűek a hosszabbikon, míg a motorok és quadok a rövidebben kezdtek. Tegnap pedig cseréltek. Már az 5. etapon volt ebből anomália, hiszen a légi mentést is meg kellett osztani. Mivel pedig igen sok motoros “igényelte” a helikopteres segítséget, biztonsági okokból a mezőny hátsó traktusát egy időre meg kellett állítani. A nagyobb baj azonban tegnap jött el. A kétkerekűek nekiindultak a nagyrészt köves, kisebb részben homokos talajnak, amelyet előző nap már szétzúzott a sok tonnás kamionok mezőnye. Ehhez a terület még további esőt is kapott az éjjel – így az útvonal nagyjából alkalmatlanná vált a motoros versenyzésre.
Elsőként az előző nap győztese, Danilo Petrucci rajtolt. Aki már az 5. etapon is esett egy nagyot – akkor egy tevét akart kikerülni, midőn betakarózott a KTM-mel. Tegnap viszont az élről elrajtolva mintegy három kilométerrel a start után a földre került. Szerencsére most sem sérült meg, így folytatni tudta. Ahogy folytatta Joan Barreda is. A Honda nagyágyúja előző nap egy hatalmas bukást abszolvált. A végső diagnózis: kettétört kulcscsont… Még tegnap reggel is elég robotosan mozgott, amikor kibotorkált lakókocsijából. De nem adta fel: RAJTHOZ ÁLLT!
Már az első ellenőrző pontra az élre állt Daniel Sanders. Az idei verseny látványosan egyik leggyorsabb motorosa innen végig ott is maradt. Legalábbis a 101. kilométerig, amikor is a neutralizációs zóna elején az élmezőny jelezte a szervezők felé: véleményük szerint a pálya életveszélyes motorral. Iszonyatos keréknyomok, a kamionok által kiforgatott sziklák… A szervezők pedig tök normálisan álltak a dologhoz, és azt mondták: akkor irány vissza Rijad, jöjjön a pihenő nap!
Egy szóra azért még térjünk vissza Barredára. Meg a két darabban levő kulcscsontjára. Akinek már volt hasonló sérülése, az tudja, hogy milyen fájdalmakkal jár – főleg ha hozzáképzeli, hogy egy Dakar-motor kormánya rángatja a váll-övet terepkörülmények között, komoly tempóval. Mert hogy Joan Barreda így sem volt túl lassú! Konkrétan a 101. kilométernél a 14. helyen állt. 5 és fél percen belül az éllovashoz képest. Gyenes Maninál – aki szerintem nagyjából valamennyiünkhöz képest egy UFO motoros tudásával rendelkezik – pedig 7 és fél perccel gyorsabb volt a 100 kilométeren. Erre nem nagyon tudok mást írni – elnézést mindenkitől, aki érzékenyebb lelkületű -, mint hogy B@ZDMEG…
Mani a kurtára sikerült 6. szakaszon is szépen ment: a teljes mezőnyben a 40., saját kategóriájában pedig a 3. pozícióban fejezte be az etapot. Összetettben 44., illetve az Original by Motul mezőnyében továbbra is 5. Az előtte állóhoz képest másfél óra a hátránya, az őt követőhöz viszonyítva van bő egy óra előnye. Érdemes megemlíteni, hogy a tavaly éppen csak előtte végző (és akkor első bajnoki címét szerző) litván Arūnas Gelažninkas 2022-ben ellentmondást nem tűrően tolja a Dakar Rally-t: az első öt szakaszt megnyerte, csak a megcsonkított tegnapin futott be harmadikként. Így teljesen megérdemelten vezet összetettben is több, mint 48 perccel…
Saghmeister Gábor célja minden évben ugyanaz: becsülettel helytállni és teljesíteni a Dakar Rally emberfeletti útvonalát és megpróbáltatásait. Ezt eddig idén is abszolút hozza: tegnap a 114. helyen zárt, míg összetettben a 113. helyen áll. Ami teljesen oké, főleg annak fényében, hogy az elrajtolt 144 motorból még 137 versenyben van!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 4 | D. SANDERS | GASGAS | 0:51:43 | 0:00:00 |
2 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:01:14 | 0:00:00 |
3 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 0:02:26 | 0:00:00 |
4 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:02:36 | 0:00:00 |
5 | 2 | R. BRABEC | HONDA | 0:03:19 | 0:00:00 |
6 | 43 | M. KLEIN | KTM | 0:03:33 | 0:00:00 |
7 | 142 | S. SVITKO | KTM | 0:04:05 | 0:00:00 |
8 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:04:10 | 0:00:00 |
9 | 18 | T. PRICE | KTM | 0:04:16 | 0:00:00 |
10 | 27 | J. RODRIGUES | HERO | 0:04:29 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 19:55:59 | 0:00:00 |
2 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:02:39 | 0:00:00 |
3 | 4 | D. SANDERS | GASGAS | 0:05:35 | 0:00:00 |
4 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:07:43 | 0:00:00 |
5 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:15:43 | 0:00:00 |
6 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:18:22 | 0:00:00 |
7 | 142 | S. SVITKO | KTM | 0:24:29 | 0:00:00 |
8 | 1 | K. BENAVIDES | KTM | 0:24:56 | 0:00:00 |
9 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:25:59 | 0:01:00 |
10 | 43 | M. KLEIN | KTM | 0:37:08 | 0:00:00 |
Forrás: Dakar.com és Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »