Amikor a szalonban megláttam, az első gondolatom az volt, hogy ez a robogó bizony pofásra sikeredett. Az egész fazon – tehát maga a sziluett -, a formaterv részletei, a baromi fullos műszerfal (beindítás nélkül is látszik, hogy az) már mind jó érzéssel töltik el az embert. A második gondolat, ahogy indulás előtt barátkoztam vele, már kevésbé volt pozitív: éreztem, hogy nekem ez pici lesz. A parányi külméretek egyértelművé tették: ezen a robogón sem fogok kényelmesen ülni, görbe lesz az alsó hátam, nem tudom majd rendesen elforgatni a kormányt… Szenvedni fogok – de engem minden motor érdekel, ha vennék magamnak, ha nem. Indulás előtt kicsit tájékozódtam az importőrnél a Vieste felszereltségéről – na ez több időt vett igénybe a tervezettnél. A videóból ki fog derülni, hogy miért. Majd végre felültem és elindultam. És innen jöttek a meglepetések. Annyira nem is volt kényelmetlen. Viszont a Keeway szalonban mellette levő adattábla “Teljesítmény” rovatában olvasott számhoz képest meglepően jól ment. És ahogy gyűltek a kilométerek, egyre inkább megszerettem a pöttöm kínai “zászlóshajót”. Mire visszavittem, pedig eljutottam oda, hogy basszus, városba nekem egy ilyen tök jó lenne… Na de inkább lássuk a videót, amelyben a Vieste 300-assal szerzett valamennyi tapasztalat elhangzik.
Az egyhengeres erőforrás 19 lóereje kevésnek tűnik – a piacon levő 300-asok java része erősebb ennél. A kis méretekkel – és főleg tömeggel – együtt azonban egészen virgonccá teszi a Vieste nagyobbik változatát. Nem csak városba, hanem agglomerációs közlekedésre is teljesen tökéletes a masina.
Teljesen egyszerű a futómű, de a mindennapi közlekedésben abszolút jól teszi a dolgát. Hátul csupán előfesztíést tudunk állítani, de ha jellemzően egyedül használjuk a robogót – vagy életünk párja nem túl megtermett -, nem sokat kell piszkálni azt sem. A nagy huplikat megtanuljuk kikerülni, de a kátyúkat jól viseli a Vieste.
Végre átléptük a 125 köbcentit, így van ABS-ünk! A 19 lovacska miatt kipörgésgátló nem kell senkinek – de a megállással nem lesz gondunk. Az elöl-hátul tárcsás fék magabiztosan lassítja a másfél mázsánál is könnyebb robogót. Kanyarban is nagyon szépen fut – persze a rövid tengelytávot bele kell kalkulálni a képletbe.
A hihetetlenül gazdag felszereltségnek köszönhetően a mindennapi életben nagyon szerethető társ lesz a Vieste 300! Kulcs nélküli indítás, bőséges műszerezettség, bivaly markolatfűtés – hogy csak néhányat ragadjunk ki. Ezek bizony sokat javítanak a nagyvárosi rohangálás során elért komfort-érzeten!
Kedvező beszerzési ár, várhatóan nagyon barátságos fenntartási költségek – ezek egy mindennapi közlekedési eszköznek szánt robogó esetében meghatározó jelentőséggel bírnak. A legnagyobb – bár önmagában igen apró – Keeway ezekben pedig komolyat gurít – így a Vieste 300 egy remek ajánlat lehet a célközönsége számára!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »