Végre kiderült, hogy mit takar az MV Agusta új titokzatos túraenduró projektje. A Lucky Explorer tervezet két nagy tereprali – konkrétan a 90-es évek sikeres Cagica Elefantjai – ihlette adventure motorok. Bár egy picit reménykedtünk abban, hogy végleges bemutató lesz, az olaszok két prototípust vittek ki az EICMA-ra. Igaz, láthatólag mindkettő elég közel áll a szériagyártáshoz, így a modellek 2022-es szalonokban való megjelenése még nem zárható ki.
A nagyobbik modell a brand saját, 800 köbcentis háromhengereséből nőtt ki. Annak növeltek egyaránt a furatán és a löketén, ehhez új főtengelyt és hengerfejet kapott. A végeredmény egy 931 köbcentis blokk. Érdekes összehasonlításként ide rángatni a szintén Cagiva Elefant ihlette Ducati Desert X modellt, amelyben egy 937 köbcentis L2 Testasretta dohorászik.
Az Agusta féle erőforrás 10.000-es fordulaton 123 lóerő leadására lesz képes, míg a nyomatékgörbéje csúcsára 7.000-nél érkezik meg. Ekkor 102 Nm forgatónyomatékot produkál. A 9.5-ös két változatban lesz elérhető. Az alap Rekluse okoskuplungos kivitelen felül érkezik egy elektronikus aktuátorral működtetett félautomata váltós is, amely leginkább a Honda féle DCT-hez hasonlóan fog működni.
Amire talán senki nem számított, hogy az MV Agusta új túraendurójából érkezik egy kategóriával kisebb kivitel is. Pedig sejthettük volna, Timur Sardarov Agusta CEO / Insta boy / hivatásos pletykafészek már korábban is jelezte, hogy az olasz brand lefelé fog terjeszkedni.
Méghozzá a kínai Qianjiang Motorcycles segítségével. No de lássuk csak! Olyannyira, hogy információink szerint a Lucky Explorer 5.5 motorblokkja egyenesen a Benelli TRK 502-ből érkezik. Csupán ez is kicsit megizmosodik, 499 köbcentiről 550-re hízik. Furata és lökete 69×66.8 milliméterről 70.5x71mm-re nő. Továbbá az MV Agusta továbbra is top brand, így a beszállítók listáján is extráznak kicsit. Jó példa erre, hogy az 5.5-re Brembo fékek kerülnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »