Feltűnően sok idő telt el azóta, hogy a Suzuki bemutatta az új, Euro5-höz ráncba szedett GSX-S1000-t. És sokan tettük fel már akkor a kérdést, hogy rendben van, de hol van az idomos „F” változat? A válasz megérkezett: sehol. Új arculatot kapott az idomos, ezres utcai Suzuki. Ezt már úgy hívják, GSX-S1000GT, és a legszebb túra-sport hagyományokat idézi. Lássuk!
Azt hiszem mindenkinek az új, vonalas dizájn fog feltűnni először. A mokány idomzat eleve azt sugallja, hogy a GSX-S1000GT-t nem a környékbeliek jaszkarizósának szánják, hanem napi több száz kilométerek legyalulására. Olyan motor benyomását kelti, amivel időnként beesik egy Zakopane oda-vissza, meg hétvégi guruljunk le a tengerpartra. Ízlés kérdése, a Suzukinál büszkén mutatják meg a hatszögletű fényszóró párost, de azért kicsit olyan, mint amikor a szomorú szamuráj rácsavarodik a szakéra. De ez engem momentán nem tántorítana el, viszont felette jön az igazi fájdalom. A kézzel, csavarozással állítható szélvédő, ami a lehető legrosszabb megoldás, ráadásul úgy, hogy a Suzuki kezében ott van több, jó megoldás is. Erre fel lehet az imbusszal tökölni az út mellett. Egy olyan motoron, aminek benne van a nevében, hogy GT. Ami igazából egy felsőkategóriás cucc. Hát senki nem szólt a tervezőknek, hogy ez nem egy 650-es V-Strom?
A blokk viszont maradt ugyanaz a szerethető, 152 lóerős soros négyhengeres, ami még a valamikori GSX-R1000 K5-ből származtatható le. A váz is ugyanaz a stabil darab, mint a nakedben, a futómű érdemben nem változott és a fék is a négydugós Brembo maradt, 310-es tányérokkal. Ez egy korrekt csomag, viszont masszív segédvázat csavaroztak hozzá, hogy az utas plusz (opcionális) dobozok kényelmesen helyet kapjanak. A gyári bemutatóban kiemelik a 19 literes tankot, de ez valójában már az S1000 esetében is ekkorára nőtt, ez így nem egy kifejezetten túraoptimalizált változás. A 6,5″-os színes TFT kijelző, Bluetooth kapcsolattal viszont újdonság. A GT árképzését jól láthatóan a Kawasaki Ninja 1000SX mellé lőtték be. 5.299.000.- forintos vételárával pont egy százezrest lehet spórolni zöldebbik vetélytársához képest.

Cimkék:
A Young Machine magazin az elérhető információk alapján összeállított egy fantáziaképet, hogy milyen lehet az új Transalp.
Elolvasom »Bejelentkeztek a timmelsjochi Motorkerékpár Múzeum tulajdonosai, hogy novemberben megint nyitva lesznek. Sőt!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »