Ez megérkezett. Mármint a vadonat új, 2021-es, immáron harmadik generációsnak nevezett Suzuki Hayabusa. A korábbi számtalan pletykára a motorfejlesztő főmérnök, Naoki Mizogouchi adott magyarázatot. Nagyobb köbcenti? Feltöltős motor? Tényleg minddel kísérleteztek. De végül arra jutottak, hogy a korábbi váz-blokk konstrukciónál jelen pillanatban csak kevésbé ideálisat csinálnának. Így megfogták a régi blokkot és újraépítették, ahogy ők fogalmaztak „a főtengelytől a szelepvezetőkig.”



Tehát az erőforrás maradt soros négyhengeres és 1.340 köbcenti. A legnagyobb teljesítménye 190 lóerő 9.700-nál, maximális forgatónyomatéka pedig 150 Nm 7.000-nél. Tehát visszautalva a címre: hiába halad ez a kifacsart világ afelé, hogy 200 ló akatt egy tisztességes túra-sport csak bicikli, a Suzuki nem ült fel a rollerre. Szemléletük azt sugározza: minek is tették volna? 300-nál így is az elektronika tilt, a 0-100-at 3,2-re, a 0-200-at 6,8 másodpercre írják.
Aztán persze elindult a matekozás, hogy a régi alumíniumváz modern újraalkotásával hogyan spóroltak meg 700 grammot, meg a lengővilla-csatlakozásnál és a lábtartó kicserélésével mekkora tömeget spóroltak meg. A lényeg: az új Hayabusa 264 kilogramm lett, ami az elődhöz képest egy tizessel több, a második generációhoz képest pedig 4 kilóval kevesebb. Evvan. Modern elektronika meg Euro5, de legalább újra van Hayabusa!



Ami persze lehet, hogy a régi rajongók kiszolgálásáról, valamint arról szól, hogy itt a vad 2021-es években is legyen Busa, de azért tud egy-két új trükköt az öreg versenytehén. Először is rendes fékeket kapott. Brembo Stylema nyergek kerültek fel. Az ABS IMU alapú, kanyarérzékeny cucc, ami azt is figyeli, hogy a hátsó keréknek mekkora emelkedést engedélyezzen fékezéskor. Az második generációéra épülő, állítható lábakat a KYB szállítja, az abroncsokat a Bridgestone. Lényeg, ami lényeg: az új Hayabusa azoknak készült, akik a régi Hayabusa előtt is letérdeltek, csak szeretnék újonnan, picit modernebben megvenni.

Cimkék:
A 401 és a 701 után megérkezett a 125-ös utcai Husqvarna modell a kicsi Svartpilen képében. És bárcsak 17 éves gazdag kölykök lennénk!
Elolvasom »Nem csapott fel (vagy le?) újságírónak Jonathan Rea, de ha már a Kawasaki megkérte, mondjon pár szót az új ZX-10R-ről, megtette. Motorteszt.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »