Ez megérkezett. Mármint a vadonat új, 2021-es, immáron harmadik generációsnak nevezett Suzuki Hayabusa. A korábbi számtalan pletykára a motorfejlesztő főmérnök, Naoki Mizogouchi adott magyarázatot. Nagyobb köbcenti? Feltöltős motor? Tényleg minddel kísérleteztek. De végül arra jutottak, hogy a korábbi váz-blokk konstrukciónál jelen pillanatban csak kevésbé ideálisat csinálnának. Így megfogták a régi blokkot és újraépítették, ahogy ők fogalmaztak “a főtengelytől a szelepvezetőkig.”
Tehát az erőforrás maradt soros négyhengeres és 1.340 köbcenti. A legnagyobb teljesítménye 190 lóerő 9.700-nál, maximális forgatónyomatéka pedig 150 Nm 7.000-nél. Tehát visszautalva a címre: hiába halad ez a kifacsart világ afelé, hogy 200 ló akatt egy tisztességes túra-sport csak bicikli, a Suzuki nem ült fel a rollerre. Szemléletük azt sugározza: minek is tették volna? 300-nál így is az elektronika tilt, a 0-100-at 3,2-re, a 0-200-at 6,8 másodpercre írják.
Aztán persze elindult a matekozás, hogy a régi alumíniumváz modern újraalkotásával hogyan spóroltak meg 700 grammot, meg a lengővilla-csatlakozásnál és a lábtartó kicserélésével mekkora tömeget spóroltak meg. A lényeg: az új Hayabusa 264 kilogramm lett, ami az elődhöz képest egy tizessel több, a második generációhoz képest pedig 4 kilóval kevesebb. Evvan. Modern elektronika meg Euro5, de legalább újra van Hayabusa!
Ami persze lehet, hogy a régi rajongók kiszolgálásáról, valamint arról szól, hogy itt a vad 2021-es években is legyen Busa, de azért tud egy-két új trükköt az öreg versenytehén. Először is rendes fékeket kapott. Brembo Stylema nyergek kerültek fel. Az ABS IMU alapú, kanyarérzékeny cucc, ami azt is figyeli, hogy a hátsó keréknek mekkora emelkedést engedélyezzen fékezéskor. Az második generációéra épülő, állítható lábakat a KYB szállítja, az abroncsokat a Bridgestone. Lényeg, ami lényeg: az új Hayabusa azoknak készült, akik a régi Hayabusa előtt is letérdeltek, csak szeretnék újonnan, picit modernebben megvenni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »