Közel egy heti folyamatos, élet-halál száguldás és küzdelem után nagyon ráfér a pihenőnap a Dakar Rally mezőnyére. Nem véletlen, hogy féltávnál minden évben kapnak egy napot a versenyzők, amikor a táborban maradhatnak. Nekik is kell a regenerálódás, és a technikáknak sem árt a műszaki ápolgatás. Ehhez a pihenőhöz azonban még le kellett küzdeniük a tegnapi napot, amely eredetileg 170 kilométer összekötőből és 448 kilométer gyorsasági szakaszból állt volna – de mint egy napja olvashattátok, ezen a szervezők rövidítettek mintegy száz kilométert. Mivel a mezőny elindult Szaúd-Arábia keleti partja felől az ország belsejébe, elérték a legsivatagosabb részt. A pihenőnap városa, vagyis a tegnapi cél Ha’il, amely a 4×4-es túrák egyik legismertebb bázisa. Egykor itt találkoztak a térség nagy kereskedelmi útjai is. Ennek megfelelően a pilóták a hatodik versenynapon végig dűnéken motoroztak – errefelé abszolút a homok az úr.
Az orrtörése mellett bokasérüléssel is rajthoz álló összetett éllovas, Kevin Benavides nyitotta a napot – és egészen a célig a biztos beérkezés lebegett a szeme előtt. Így csupán a 15. helyen futott be, de időt nem vesztett túlságosan sokat: mindössze kilenc percet a napi győzteshez képest. Az első helyért pedig tényleg késhegyre menő csata zajlott. Joan Barreda csupán 17.-ként indult, mivel az ötödik napon komolyan eltévedt. A hatodikon viszont végig pokoli gyors volt. Egyetlen ellenőrző ponton volt előtte Toby Price, az összes többin mellé írták fel a legjobb részidőt. Csakhogy a mögötte száguldók lemaradásai marginálisak voltak: például a 238. kilométernél Daniel Sanders 22, Ross Branch 23, Ricky Brabec pedig 32 másodperccel követte. Ráadásul ők négyen három különböző márkával mentek – tehát itt most tényleg csak az embereken múlik minden! Ja, és a célban sem voltak sokkal nagyobbak a különbségek.
Említettem Toby Price-t, aki a nap első felében nagyon úgy tűnt, hogy az első helyért küzd. Aztán egy kisebb esés miatt vesztett némi időt, így a célig visszacsúszott a napi 7. helyre. Az időbeli lemaradása azonban nem volt jelentős, és akik előtte végeztek, azok összetettben mind jóval utána kezdték a napot. Így a hetedik helye ellenére átvette az összetett első pozíciót. De ha a cikk alja felé megnézitek a féltávnál regisztrált összetett állást, azt látjátok, hogy a különbségek a mindenkinek több, mint 24 óra nettó, gyorsasági szakaszon értendő motorozás után is egészen elenyészőek. Az abszolút 7. helyre felkapaszkodott, tegnap 27. Dakar szakaszát nyerő Joan Barreda teljes lemaradása is mindössze 6 perc és 25 másodperc. És legyünk őszinték: azt ő akár egyetlen nap alatt képes behozni. Szóval, ahogy Price ismét el is mondta a napi összefoglalóban: még mindig bármi megtörténhet a hátralevő hat napban!
Szokás szerint ejtsünk néhány szót a két magyar motorosunkról is. Gyenes Mani nem a dűnéken a leggyorsabb – ő inkább ott szokott nagyot menni, ahol kicsit keményebb a talaj. Az ötödik napi időveszteségéről is kiderült, hogy egyszerűen az előtte motorozó három kategória-versenytársa annyival gyorsabb nála a puha, mély homokos szakaszokon, hogy nem tudja tartani velük a lépést. Sőt, nem is akarja, mert a célba érés sokkal fontosabb, mint a felesleges kockázat a nagyobb sebesség miatt. Az ötödik napon így az Original by Motul kategóriában a negyedik lett, de időben vesztett majdnem húsz percet. Összetettben ezzel együtt feljött a harmadik helyre, de az éllovashoz képest sajnos már közel háromnegyed óra hátrányban van. Saghmeister Gábor pedig szépen, stabilan halad: kategóriájukban a 20. helyen áll.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 3:45:27 | 0:00:00 |
2 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:00:13 | 0:00:00 |
3 | 21 | D. SANDERS | KTM | 0:00:53 | 0:00:00 |
4 | 1 | R. BRABEC | HONDA | 0:02:24 | 0:00:00 |
5 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:03:14 | 0:00:00 |
6 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:03:33 | 0:00:00 |
7 | 3 | T. PRICE | KTM | 0:03:54 | 0:00:00 |
8 | 27 | J. RODRIGUES | HERO | 0:04:35 | 0:00:00 |
9 | 5 | S. SUNDERLAND | KTM | 0:05:54 | 0:00:00 |
10 | 2 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 0:06:28 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 3 | T. PRICE | KTM | 24:08:43 | 0:00:00 |
2 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 0:02:16 | 0:02:00 |
3 | 4 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:02:57 | 0:00:00 |
4 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:03:41 | 0:01:00 |
5 | 12 | X. DE SOULTRAIT | HUSQVARNA | 0:03:41 | 0:00:00 |
6 | 5 | S. SUNDERLAND | KTM | 0:04:23 | 0:00:00 |
7 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:06:25 | 0:00:00 |
8 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:13:46 | 0:00:00 |
9 | 9 | S. HOWES | KTM | 0:15:12 | 0:06:00 |
10 | 2 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 0:15:13 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com és Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »