Lássuk, hogy milyen is lett a vadonat új Ducati Multistrada V4! Ha esetleg valamilyen oknál fogva érdekel a modell, de az elmúlt fél évben egy dzsungel mélyén tanulmányoztad a gorillák párzási rítusait és nem voltál internet közelben, akkor tegyük egy kicsit helyre, hogy mi is ez. Az olasz gyártó rákapott a V4 ízére. A Panigale és a Streetfighter után itt a túraenduró, de az 1260-as V2-es Multihoz képest számos különbséget tud felmutatni. Talán jól érzékelteti, hogy másik motorként kell kezelni, hogy a V4 tengelytávja rövidebb, a standard ülésmagasság fentebb van, a tömege viszont valamivel nagyobb a testvéréhez viszonyítva.
Tehát közel sem csak a blokk adja ki a különbséget, bár a legfontosabb differencia mégiscsak az. Avagy a Granturismo névre keresztelt erőforrás, a maga 168 lóerejével (10.500-nál) és 125 Nm forgatónyomatékával (8.750-nél). A blokk egyik különlegességét az adja, hogy a Ducati elhagyta a desmodromikus szelepvezérlést. Ennek köszönhetően azok állítási intervalluma 60.000 kilométerre nőtt.
A Panigale/Streetfighter vonalhoz képest a blokk furata 2 milliméterrel nőtt, így lett 1158 köbcenti. A nyomatékot hamarabb leadja, a maximális fordulatszám pedig kisebb. Ehhez egy olyan 6 sebességes váltó került, aminek rövidebb az első és jóval hosszabb a végső fokozata.
Ez a blokk egy könnyű monocoque vázba került. Az 1260-hoz képest nagyobb a szabad hasmagassága, hátra pedig az egykaros helyett hagyományos lengővilla került, ami az off-road felhasználásnak kedvez. Az elektronikai csomag természetesen brutális. Kanyar-ABS, kipörgésgátló, egykerék kontrol, visszagurulás-gátló, kanyarfény, opcionálisan rendelhető guminyomás-szenzor. És nincs vége…
A Ducati több kivitelben is kínálja a V4-es Multistrada modellt. Az alapkivitelhez képest a V4 S a standard 320-as pizzaméretű féktárcsák helyett 330-as darabokat kap, Brembo Sylema nyergekkel. Előbbin manuálisan állítható a futómű, utóbbi megkapja az elektromos Skyhook rendszert, de TFT kijelzőből is nagyobb jár. Szintén a V4 S sajátossága, hogy 19/17-es kerekek küllősre cserélhetőek.
A V4 S Sport (más információm szerint V4 S Pikes Peak) szexi matricaszettel, karbonszálas hasidommal és Akrapovic kipufogóval érkezik. A klasszikus felszereltségi csomagok között külön érdekes a Technology, amiben már benne van a Bosch radaros rendszere, ami az adaptív tempomatot és a holttérfigyelőt támogatja. Az áráról egyelőre nagyon tájékoztató jelleggel tudok beszámolni, azaz a fővesztés terhét nem vállalom, de viszonyítás gyanánt érdekes lehet, hogy a V4 S itthon belenyal a 9 milliós határba, a V4 pedig a 7+ kategóriát erősíti.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »