A jelenleg kapható, rendkívül sikeres MT-09-et legutóbb 2018-ban frissítette a Yamaha, így aztán nem mondhatjuk, hogy eljárt volna felette az idő. A benne szolgáló sorhármas motorblokkot azonban 2014-ben mutatták be. Remek, élvezetes, tartós konstrukció, ami motorosok százainak csal mosolyt hétvégéről hétvégére az arcára. Nem is kellene vele semmit kezdeni, de amikor piacra került még egy kicsit más szelek fújtak. Most, a szigorodó környezetvédelmi normáknak köszönhetően mégis hozzá kellett nyúlniuk a mérnököknek. Fejlődni pedig előrefelé nézve lehet, így aztán nagyobb és erősebb lesz.
A németországi engedélyeztetési eljárás folyamatában felbukkant egy dokumentum. Eszerint a Yamaha egy új MT-09 CP3 blokknak kér zöld utat. A motor MTN890D kódnév alatt fut. A jelenleg kapható modellben működő egységnek a neve pedig MTN850D és 847 köbcentiméteres hengerűrtartalmú. Ha innen vezetjük le, akkor az új MT blokk közelebb kerül a valódi 900 köbcentis tartományhoz.
Aztán az engedélyeztetés során kiderült néhány adat. Olyan részleteket lelhet fel az egyszeri érdeklődő, minthogy a CO kibocsátása 366mg/km lesz vagy 9mg nitorgén-oxidot termel kilométerenként. De szerencsére az sem titok, hogy Yamaháék találtak néhány extra pacit. Na nem sokat, de a jelenlegi 114 lóerős teljesítmény 120-ra növekszik. Az MT-09 blokkját persze várhatóan a Tracer 900 és az XSR900 is megkapja.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »