Na de mi a fene is az az Aurus? Bevallom őszintén, a motorokért lángoló szerelemmel rajongó emberként, akit az autózás világának komolyabb mélységei olyan hidegen hagynak, mint egy két hétre hűtőházban felejtett csontos csülökhús, nekem is utána kellett nézni. Röviden olyan orosz luxusmárka, aminek hála a patriotikus lelkületű kormányzat tagjai büszkén feszíthetnek a hivatalos eseményeken. A G Merciket pedig elég a tengerparti vityillóik garázsában tartani. Ám a limók és SUV-ok mellé csak dukál egy tiszteletet parancsoló motor is. Nem? De. Na, ez lesz az Escort.
A felhasználási célterület olyan egyértelmű, hogy ha a nyilvánvalóság fájna, akkor a komplett prezentációs személyzet ájulásig sikítana gyötrelemtől eltorzult arccal, és önként választanák három gyerek felnevelése után, hogy napi 24 órában néznek Bogyó és Babócát. Hiszen elektromos túramotor? Rendben, 2022-2023-ig – az utcára kerülés várható dátumáig – még van idő, de annyit nem fog fejlődni az amperszagú mobilitás, hogy bárki valóban túrázni induljon velük. Mármint természetesen a kihívást kereső szent önsanyargatókon kívül, akik nem is motorozni akarnak, hanem üzenni a világnak. Bármit.
Ebből biza’ parádéorientál rendőrmotor lesz. Még a nevében is benne van: Escort. Az Aurus motorokat már látjuk is lelki szemeink előtt kék villogóval felszerelve, amint Putyint a demokratikusan megválasztott Oroszországi Föderáció aktuális elnökének limuzinját kísérik. Az előzetes információk szerint hozzávetőlegesen 150 lóerőnek felel majd meg az ereje, amivel 250 km/órás sebességet lehet pillanatok alatt elérni. A mekkora távon kérdést nem firtatják. A váz és a lengőkar alumínium, hátul központi rugóstagot látunk, elől pedig egy hagyományostól eltérő lengőkaros kormányzást. Amúgy állatul néz ki.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »