Azt ugye mindenki tudja, hogy a karbon a modern autós és motoros ipar szent anyaga. Hiszen teljesen mindegy, hogy neked, kedves hétköznapi felhasználó valóban biztosít-e annyi előnyt, amennyibe kerül. Amire rákerül, az automatikusan menő lesz. Méghozzá nagyon, ráadásul fekete és bárki kiszúrja, egészen messziről. Látszik, hogy csúcstechnika van alattad. És még hülyének sem fognak nézni miatta, hiszen mindenki tudja, hogy a szénszálas műanyag valóban könnyű és strapabíró anyag. A versenysportban sem véletlenül használják, ugye? Az Indian is felszállt a hypevonatra és megalkotta az FTR 1200 Carbon kiadást, ami természetesen a modell leg-leg-leg kivitele.

Maga a kivitel, ahogy a címben is utaltam rá, pontosan azt adja, amit a neve takar. Lényegében egy FTR 1200S egy kicsit tovább cicomázva. Három üzemmód (Sport/ Standard/ Rain), kanyar ABS, kipörgés- és egykerekezés-gátló, USB port, ABS, tempomat, LED-es lámpák, 4,3″-os LCD érintőképernyő – mind megvan.
De akkor mégis mi a különbség? Nüansznyinak tűnő változás, hogy a hátsó fék megváltozott. A 265mm-es tárcsa helyett egy 260-as került fel kétdugós Brembóval. Jár hozzá egy látványos Akrapvic végdob és persze kamionnyi karbon holmi.
Egészen pontosan szénszálas anyagból készült az első sárvédő, a fényszóró ház, a tank/airbox takaróelem, a hátsó ülés burkolat és az „FTR 1200 Carbon” feliratos konzol a tank közepére. És, hogy mennyit csökkent a tömege az FTR 1200S-hez képest? Semennyit. Egy grammot sem, ugyanúgy 235 kilogramm maradt a komplett motor. De veszett jól néz ki, szóval mit számít ez?

Cimkék:
Enyhített a kormány a kijárási korlátozás szigorán. Menjünk biztosra: milyen esetben mehetsz el motorozni május 4-től kezdve?
Elolvasom »Folyamatban van a Silkolene motorolajok felhasználói tesztje. Az első eredmények már beérkeztek. Pozitív és negatív tapasztalatok egyaránt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »