Eddig is sejtettük, hogy az európai motorkerékpár piac meg fogja szenvedni a koronavírus következményeit. Az Olaszországból és Spanyolországból érkező adatok ezt egészen egyszerűen csak megerősítik. Persze azt azért hozzá kell tenni, hogy két, a járvánnyal rendkívül sújtott nemzet adatairól beszélünk. Előbbi területen 15.000, utóbbin 12.000 halálesetet tulajdonítanak eddig a COVID-19-nek.
Az olasz és spanyol üzemek, valamint kereskedések lassan három hete konganak az ürességtől. Olaszországban ráadásul minden más európai nemzetnél hamarabb, március tizedike óta lépett életbe helyi maradj otthon direktíva. Az esés már csak azért is borítékolható volt, mert az éves motorkerékpár érékesítések több mint fele minden esztendőben márciusra volt datálható a MotorcyclesData által nyilvánosságra hozott számok szerint. Eddig.
Az első negyedéves jelentések szerint Olaszországban 25%-kal estek vissza az új motor eladások. A spanyol kereskedések tovább tudtak dolgozni, mégis nagyobb kiesést könyveltek el: 46%. További probléma, hogy a pandémia lecsengésére bár vannak biztató jóslatok, április, sőt, május előtt senki nem számít arra, hogy véget ér. Ez pedig azt jelenti, hogy az európai motorkerékpár piac továbbra is nehéz helyzetben marad.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »