Azért szépen, még ha lassan is, egyre jobban bekúsznak az elektromos meghajtású motorkerékpárok az életünkbe. Akad néhány komoly versenyző a palettán. A Zero modelljei egyre használhatóbbnak tűnnek, a Harley-Davidson LiveWire is jó kezdet, az olasz Energica modelljei pedig kezdenek átlépni egy fontos lélektani határt. Csak az elektromos motorok hangjával kapcsolatban kell kitalálni valamit, mert a néma, lopakodó üzemmódban én városban nem szívesen használnám. Bár a közhiedelem ellenére éppen az Energica körül szerencsére bőséggel van hanghatás.

Na de a hatótáv! Az Energica modelljei 2020-ra ott tartanak, hogy szigorúan városi közlekedés esetén elérheti a 400 kilométert. Köszönhető ez annak, hogy a gyári anyag szerint 60%-kal nagyobb akkumulátorok érhetőek el hozzájuk. A rendes, kirándulós, pláne élvezkedős üzemmódot pedig egyelőre ne firtassuk, a lényeg, hogy jó úton haladnak a fejlesztések.
Livia Cevolini, az Energica Motor Company CEO-ja szerint ez jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy egyre több motort adnak el. „Ahogy elindítottuk a MY2020 palettát, ami nem csak több erőt és nagyobb hatótávot kínál, de még a motor tömegéből is sikerült faragnunk, a motorjaink jól reagáltak a piaci igényekre. Mutatja ezt, hogy az idei év első két hónapjában több motort adtunk el, mint 2019-ben összesen.” – mondta.




Azért azt érdemes hozzátenni, hogy nem csak a motorok fejlődtek, hanem a marketing és az értékesítési hálózat is. Az idei évben például már Magyarországon is megvásárolhatóak ezek az elektromos gépek. Arról nem is beszélve, hogy ők a Moto-E fő beszállítói.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Generali hivatalos blogján olyan tanácsokat találhatsz, amelyek egészen konkrétan veszélyes helyzeteket teremthetnek.
Elolvasom »A Triumph egy McLaren 720 S legyorsulásával demonstrálja, hogy milyen durvát is tud lépni a vadonat új Rocket 3.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »