A Suzuki nem tervezi, hogy a jól bevált GSX-R blokkot tovább fejlesztik annak érdekében, hogy Európa országai is kaphassanak belőle a közeljövőben. Egészen egyszerűen így jártunk, a szigorodó környezetvédelmi normákhoz úgy látszik, hogy túl nagyot kellene varázsolni a jelenlegi ezres Gixer blokkon, hogy annak károsanyag-kibocsátása megfeleljen az életbe lépő előírásoknak. Az információ eredetileg a francia Moto-Station magazintól származik. Nekik nyilatkozott Guillaume Vuillardot a helyileg illetések Suzuki éléről. Szintén tőle tudtuk meg, hogy a Burgman család nagyrészét is lemészárolják.
A japánosan szigorú döntés oka valójában rendkívül egyszerű. Nem fogyott elég GSX-R 1000 Európa piacain ahhoz, hogy megérje nekik a fejlesztésbe invesztálni. Teccett vóna’ több Gixit vásárolni! (A mibőlt ne rajtunk kérjétek számon, arra nem tudunk válaszolni).
Ugyanakkor ez nem a típus halálát jelenti. Egyfelől a márka vígan meglesz az ázsiai és amerikai piacon eladott darabszámokkal. Másfelől azért mielőtt eret vágsz magadon, tedd a szívedre a kezed: a típus igazi hazája a közút vagy a pálya? Nem kaphat rendszámot néhány évig? Azért ez nem tragédia. A literes GSX-R lehetséges európai visszatérésére egyelőre 2023-at jelölték meg. Hogy akkor mi lesz? Ki tudja…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »