Amikor elsütöm az Electra Glide nevet, akkor egészen biztosan nem egy filigrán, café racer stíluselemeket is felvonultató utcai mókamester jut eszedbe. Ha pedig azt mondom, hogy épített motor, akkor valószínűleg nem arra fogsz jutni, hogy egy feldobozolt (valamikori) luxustúrázó lesz hozzá a megfelelő alany. Szerencsére azért akad, akinek igen, jelen esetben ugyanis éppen ez történt.
Nem is olyan messze tőlünk, az osztrák hegyek között él Wolfgang Mayerl, aki végzettségét tekintve gépészmérnök, az elmúlt három évben pedig leginkább motorépítéssel foglalkozik. Állítása szerint kihívást keresett, ezért esett a választása egy 1986-os évjáratú Electra Glide-ra. Ráadásul ott volt az a nem elhanyagolható mézesmadzag, hogy senkiről nem tudott, aki korábban a HD nehéztúrázójából faragott volna custom motort. Így ebben tudomása szerint ő lehetett az első.
Meyerl az ötletet magának a Harley-Davidsonnak a valós történelméből merítette. A Milwaukee-i brand 1971-ben átalakította az Elecra Glide-ot. Lett belőle FX Super Glide. Az alapötlet az volt, hogy ötvözzék a big twin erejét a Sporik kezelhetőségével. Persze nem volt új már akkor sem a nap alatt, HD tulajoknál ekkor ez már bevett módszer volt. Ügyes motorépítőnk persze modernizálta az ötletet.
Osztrák motorépítőnk először is ledobálta a sok felesleget. Doboz? Nem kell. Topcase? Nem kell. Batwing fejidom? Ugyan már. Aztán mentek a kukába a bukócsövek és a sárvédők is, és a lemeztelenített Electra Glide felfedte a benne rejlő lehetőségeket.
Wolfgang bizonyára nem veti meg a kanyargást, szóval a futómű tuning előkelő helyet foglalt el a tennivalók listáján. Előre egy igazi klasszikus, a GSX1300R, azaz a Hayabusa USD villái kerültek, hátra pedig egy pár Öhlinset pakolt. A “The Who” névre keresztelt motor új felniken gurul, amik egy szebb napokat is látott V-Rodból érkeztek.
Később megszületett a fájdalmas döntés is. Egy ilyen felálláshoz már illik némi erőt mutatni. A csodaszép Evo blokk tuningolása helyett azonban, inkább lecserélte azt. A vázba egy 113 köbhüvelykes (1850 ccm) S&S erőforrás került. Erre felkerült egy Super G karburátor, a kipufogókat egyedileg gyártotta hozzá, a váltót hatsebességesre cserélte, Barnett kuplungot rakott hozzá a gyújtást pedig egy Dynaról kölcsönözte.
Fotó: Bike Exif, Mayerl Motorcycles
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »