Olyan sokat puffogtatott frázis, hogy a motorgyártóknak törődniük kell a kisköbcentis motorokkal ha meg akarnak élni és a jövőre tervezni, hogy már unom leírni. De egészen egyszerűen ez az igazság. És nem az MV Agusta 350 köbcentis újdonsága az első hírvivő madár. Az olyan klasszikusan nagymotoros szegmensben érdekelt gyártók is szeletet kívánnak az ázsiai, és ami még fontosabb a fiatal generációk pizzájából, mint a Harley-Davidson és a BMW, akik a GS nevet levitték a háromszázasok közé.
Timur Sardarov, az MV Agusta CEO-ja (akinek egyébként simán érdemes követni az Instagramját) az Asphalt&Rubbernek adott interjújában érdekes dolgokat említett az új, 350 köbcentis modell kapcsán. Az már hónapok óta köztudomású információ, hogy az olaszok a kínai Loncinnal szűrik össze a levet. Emellett – és most szándékosan nem azt írom, hogy ennek ellenére – kitér arra, hogy a prémium minőséget továbbra is szem előtt tartják. A kis Agustákat több kivitelben fogják gyártani, az összeszerelés helyszíne Kína lesz. Az új cél pedig az, hogy a legyártott motorkerékpárjaik száma felmenjen évi 25.000 darabra a következő öt évben.
További érdekességek is elsültek ebben az interjúban. Sardarov arról beszélt, hogy a blokk gyakorlatilag készen van. Korábban nem tudtuk biztosan, hogy egy V2-es vagy egy sorkettes erőforrással rukkolnak elő, de Timur egyértelműen soros elrendezést emlegetett. Azt is megtudhattuk tőle, hogy a motor ára az európai piacon előreláthatólag 6 és 7 ezer Euró között fog alakulni. Szerintem a legérdekesebb mégis a következő: nem csak egy 350 köbcentis modell jöhet, hanem az 500-as kategóriába is belekóstolnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »