November elején fogják megrendezni a szokásos, évi milánói motorbemutató dzsemborit, az EICMA show-t. Szokás szerint a motorgyártók ilyenkor rukkolnak elő egy rakás újdonsággal. A BMW Motorrad is így tesz, és jelenlegi információink szerint négy motort fognak bemutatni az eseményen. A tavalyi rendezvényen mutatták be az 1254 köbcentis, változó szelepvezérlésű bokszerükkel szerelt R1250GS-t, R1250GS Adventure-t, R1250RT-t és az R1250R-t. De mire számítsunk az idei évben?
Kezdjük a biztos tippekkel! A valaha volt egyik legikonikusabb Bömbölde, a múlt bezzeg motorja, a modern kor gyűjtőinek alapdarabja a több mint 80 éves R5. A BMW Motorrad a múlt szelét meglovagolva, annak sziluettjét kívánja feltámasztani, és egyúttal újra belépni a cruiser piacra. Ez lesz az R18, ami biztosan ott lesz az EICMA kiállításon. Erre nem csak az eddigi felvezető kampányból és esetleges értesülésekből következtethetünk, hiszen a gyártásra kész motort nemrég szállítás közben is lefotózták.
Szintén a szinte tuti befutó kategóriát erősíti az F850R. Egészen friss információ, hogy néhány, a motorral kapcsolatos tervrajz egy brazíliai hivatalból megszökött. Bizony, pont így, néhány héttel az EICMA előtt. A motor magán hordozza a 9Cento koncepció néhány elemét, de ameddig az egy sport-túrázó gép volt, addig az F850R egy roadster, ami az F850GS kéthengeres blokkja köré épül, de akár az F850RS változatra is számíthatunk. Milánóban szinte biztosan bemutatkozik.
A harmadik befutó valószínűleg az új S1000XR lesz, és akkor már csak az S1000R fog hiányozni a sorból. Az S1000RR soros, négyhengeres blokkja a múlt évben szintén megkapta a ShiftCam vezérlést. A módosított vázzal érkező crossover a BMW legfelkapottabb motorjainak egyike, tehát szinte biztosak lehetünk benne, hogy bérelt helye van Milánóban.
A nagy kérdést a negyedik motor jelenti. Csupán találgatni tudunk. Talán a 310-es modelljük egy új változata, vagy éppen a NineT család egy új tagja mutatkozik be.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »