Az elmúlt hétvégén a Pozsonytól keletre található Slovakia Ring vonta magára a motorsport-rajongók figyelmét. Ugyanis a szlovák pálya adott otthont a FIA Túraautó-világkupa (FIA World Touring Car Cup, WTCR) és ami jobban érdekel minket, a FIM Endurance-világbajnokság (FIM Endurance World Championship, EWC) futamainak. A Honda mindkét viadalra nevezett. A Civic Type R-t és a CBR1000RR Fireblade állt a rajtrácsra és mindkettő pilótái a dobogón végeztek. A FIM EWC indulóinak nyolcórás összecsapását szombaton tekinthették meg a szurkolók, míg a FIA WTCR három futamát vasárnap rendezték.
A Honda Racing sajtóanyaga szerint Randy de Puniet, Yonny Hernandez és Sebastien Gimbert alkotta Honda Endurance Racing csapat lenyűgözte közönséget. A szintén CBR1000RR-rel nevező F.C.C. TSR Honda France is alkotott, amelynek három pilótája, Freddy Foray, Josh Hook és Alan Techer is felverekedte magát a pódiumra. A változó útviszonyok közepette zajló verseny vége előtt egy órával a Honda Endurance Racing pilótája elesett, a csapat pedig a nyolcadik helyre csúszott vissza. Így aztán a – tavaly EWC-bajnokként ünnepelt – F.C.C. TSR Honda France a harmadik helyre jött fel, és kemény küzdelmet vívott az élbolyban.
Vasárnap már a négykerekűeké volt a főszerep. Az ALL-INKL.com Münnich Motorsport kötelékében versenyző Nestor Girolami-Esteban Guerrieri duó az első, illetve második helyre hozta be a Civic Type R TCR-t. Összesítettben Girolami áll az élen, őt követi két ponttal lemaradva csapattársa, Guerrieri. Kiváló teljesítményüknek köszönhetően az ALL-INKL.com Münnich Motorsport is vezeti a tabellát – ötven pontos előnyükkel magabiztosan őrzik az első helyet a konstruktőrök kupájában.
A FIA WTCR következő versenyhétvégéjét 2019. május 18. és 19. között Hollandiában rendezik, a FIM EWC pedig 2019. június 7-től 9-ig várja a rajongókat, méghozzá az Oscherslebenben megrendezésre kerülő 8 órás futamra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »