Egy egészen új, 1800 köbcentiméteres hengerűrtartalmű bokszermotort mutatott be néhány napja a BMW. A bajorok egyébként is úgy tűnik, hogy kezdik preferálni a nem hagyományos bemutatókat, ennek mentén a prototípus motorblokk bemutatójára is sajátos koncepciót eszeltek ki. Mégpedig azt, hogy felkértek egy motorépítő műhelyt, a Revival Cyclest, hogy építsenek valamit az erőforrás köré. A fiúk láthatóan tudták, hogy mi a dolguk, ugyanis a Texasban bemutatott custom motor szépen kihangsúlyozza a motor szívét. Ám ne legyünk restek és halljuk ki a valódi üzenetet! Ugyanis az is elhangzott, hogy a következő évben már nem épített motor, hanem gyári cruiser kerül bemutatásra.
„A Revival cég, amely az utóbbi évek során az egyik legfigyelemreméltóbb amerikai motorépítővé vált, csodálatos munkát végzett” mondta Timo Resch a motorról. „Természetesen tovább szeretnénk folytatni a növekedést, amelynek egyik fontos eleme – különösen az amerikai piacon – a Cruiser-szegmensbe való belépés.”
A Revival Cycles saját fejlesztésű váza titánból készült. „Most első alkalommal építettünk titán vázat, ami már önmagában nagy kihívást jelentett” mondta Alan Stulberg, a Revival Cycles vezetője. A foglalkozás láthatóan elérte a célját.
Az építés alapgondolata az volt, hogy a blokkot és a hajtásláncot hangsúlyozzák ki. Az pedig egészen biztosan elmondható, hogy a váz nem vonja el a figyelmet ezektől az elemektől. A motorkerékpár szinte minden más alkatrésze, például a kormány, a lábtartók, a váltókar, az ülés és a karbon futóműelemek szintén egyedi készítésűek.
Alan Stulberg csapatát Ernst Henne rekorder járművei ihlették meg az 1920-as és ’30-as évekből. A motorkerékpár hozzávetőlegesen öt hónap alatt készült el. Ám így is még éppencsak időben ahhoz, hogy bemutathassák a Handbuilt Show-n.
A nagy lökettérfogatú boxermotorral kapcsolatban már korábban is sok találgatás látott napvilágot. A motor külső geometriája és a látható elemek egyaránt a BMW Motorrad által az 1960-as években gyártott boxermotorokat idézik. Csak éppen a lökettérfogat lett sokkal nagyobb.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »