A durva, hasalós rakéták mezőnyében is komoly versenyzőt mutatott be az Aprilia. Az RSV4 X változata egy olyan csúcskategóriás pályagép, amely olyan motoroknak állít vetélytársat, mint a Ducati Panigale V4R. És ez bizony nem kis szó!
Na de mit is jelent 2019-ben az, ha egy motort a versenypályára szánt bestiák közé sorol egy gyártó? Csak vess egy pillantást a súly – lóerő arányra. Az RSV4 X száraz tömege 165 kg, a blokk azonban 225 lóerőt sajtol ki magából. Azaz 1,36 lóerő jut minden egyes kilogrammra, amit a motor képvisel. Természetesen tankold meg, töltsd fel folyadékokkal, és akkor egy picit romlik az arány, de még akkor is bőven a lélektani 1:1 felett marad a gép.
Az Aprilia RSV4 X-hez a gyártó a motivációt saját kommunikációjuk szerint a MotoGP-ből merítette. Azaz ez az a gép, amelyen keresztül prezentálni kívánják, hogy mit is tanultak a versenyszériából. Ennek a szemléletnek az egyik gyermeke az ANN – azaz Aprilia No Neutral – nyomatékváltó, amelynél az utcai motorokkal ellentétben az üreset nem az 1-es és a 2-es fokozat között találod. A felosztás a következő: N-1-2-3-4-5-6, akárcsak a GP motorok – és fater P20-as Pannoniája – esetében. Ennek a kiosztásnak az a célja, hogy a pályán nehezebben lőjél lyukat két sebességfokozat között.
Mert ezt a gépet bizony csak a versenypályán fogod használni, ugyanis 39.900.- eurós, azaz 12,6 millió forintos árában a rendszámozhatóság nincs benne. De kit érdekel? Úgysem arra való. Van helyette titán Akra a gép alatt,
Brembo T-Drive tárcsákba harapó, könnyű GP-4 MS féknyereg és a GP technikából érkező, nagy légáteresztésű légszűrő. Brutális egy jószág! Igazán kár, hogy csak 10 darabot értékesítenek belőle világszerte, de ne emészd magad ha nem jutsz hozzá: az Aprilia RSV4 1100 Factory is egy igazán durva darab lesz.
Cimkék:
A Nolangroup új üdvöskéje, az X-Lite 903 Ultra Carbon egy igazi prémium bukósisak, ami ráadásul szinte minden fejformára illik.
Elolvasom »A Büse egy minőségi, német túramotoros felszereléseket gyártó cég, akik nem csak azokra gondoltak, akiket konfekcióban szabtak a világra.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »