Le tudjuk venni az állvédőt is – így plexivel az arcunk előtt, remek szellőzéssel közlekedhetünk. Sőt, ha ebben az esetben még a plexit is lekapjuk, szinte úgy néz ki a cucc, mint egy triál fejvédő – csak jobb silddel. Végezetül amennyiben valami hasalós vasra vet minket a sors és az ellenző beletakar a látómezőnkbe, azt is levehetjük – és lesz egy sima zárt sapkánk. Hatalmas előny, hogy ezek az átalakítások minden szerszám nélkül, villámgyorsan és néhány mozdulattal hajthatók végre. Sőt, amikor levesszük az állvédőt vagy a szemüveget, azoknak a nyílásait műanyag kupakokkal le tudjuk zárni – így az érzékeny mechanikai részekhez a mocsok sem megy be.
Napsütés és hőség ellen két dolog kell – vizsgáljuk meg ezeket. Mármint napsütés ellen kiváló a sild is – de ha az nem elég, akkor ott van a beépített napszemüveg. A héjból lenyíló cucc ugyanaz a rendszer, mint amilyet a nemrég bemutatott N100-5 esetében láttunk. Oldalt egy csúszkával tudjuk lefelé mozgatni és ezen az úton négy állásban rögzül. Persze csak jó minőségű aszfalton tudunk ezzel játszani – rázóson menni fog egyből a legalsóba. Persze az a legfontosabb. Ott kiváló a lenyúlási mélység – teljesen egyenesen ülve a napszemcsi alja és az állvédő teteje között az F800GS-en éppen láttam a műszerfalat. Persze ez motoronként változó téma – de nekem pont patika lenne.
A napszemüvegtől persze belerohadunk a sisakba. Hogy ez ne történjen meg, szellőztetni kell. Ezen a téren az új Nolan azt kell mondanom, hogy hatalmasat lépett előre az általam három évet nyúzott N40 Full modellhez képest. Egyrészt ugye van a teljes zárás előtt némi levegőt már beengedő plexi. Aztán az állvédőn is van egy nagy szellőzőnk – ez egész értékelhető mennyiséget tol az arcunkba az éltető ájerből. A fejtetőn viszont szellőzők valódi armadája található. Egy nagy központi egységet középen tudunk nyitni – ráadásul két lépcsőben. A kettő között rendkívül nagy különbség van. Plusz a két szélen újabb kis bejáratokat aktiválhatunk, amelyek viszont a hűtött terület nagyságát növelik. Így a különféle hőmérsékletekhez nagyon jól igazítható az N70-2 X légcseréje – összességében pedig én ezt egészen jónak érzem.
Egyébként az újdonság rengeteg alkotórésze ugyanazt a kimondottan magas kidolgozottsági- és használhatósági szintet hozza, amit az N100-5 esetében már megfigyelhettünk. Finom anyagokból készült, kivehető és mosható bélés. A gallér rész gumipántokkal szűkíthető – így sem akkor nem fúj be a szél (növelve a zajosságot), amikor vékony nyakkal áldott meg a Jóisten, sem akkor, amikor pár éves korára kitágul a gallér. A sisakhoz természetesen beépítve jár a Pinlock páramentesítő belső plexi – maga a vizor pedig annak megfelelően van kialakítva, hogy ez véletlenül se érjen hozzá a felső gumi tömítéshez.
A nagyon szép, jól formázott és első benyomásaim alapján valóban a végletekig praktikus Nolan N70-2 X bukóba egyetlen ponton tudok egyedül igazán belekötni: az amúgy hasznos és könnyen kezelhető microlock rendszerű csat nekem nagyon nyomta az ádámcsutkámat. A jelenség azonban megint csak fejforma függő – így nem biztos, hogy általános (hölgyeknél például teljesen kizárt). Az N40 Full esetében is küzdöttem ezzel – mégis imádtam három éven át. Ezt leszámítva mindenben annyira jónak tűnik a sisak, hogy aki hasonló stílusban gondolkozik, annak mindenképpen érdemes megnézni az Euromotor üzletében.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »