A kínai gyártó korábban leginkább az ázsiai piacra készített jellemzően nyolcadliteres motorokat. Mint sok más ottani cég, ők is szeretnének megjelenni Európában. Legutoljára a tavalyi kölni Intermot kiállításon találkozhattunk velük. Most rögtön három új modellt is bejelentettek, amelyek könnyen versenytársai is lehetnek az öreg kontinensen egyre népszerűbb 300 köbcentis kategória közismertebb típusainak.

A három, meglehetősen modern kinézetű új modell közül sokan megtalálhatják a nekik leginkább megfelelő motort. A 310X egy burkolt sport-túra gép, naked változata a 310R, míg a 310T egy kis köbcentis túraendúró. A gyártó mindhárom variációt ugyanazzal a 312 ccm-es, egyhengeres motorral szereli, amely 35 lóerő leadására képes. Menet közben két üzemmód áll rendelkezésre: az E az üzemanyag-takarékos, míg az S sportosabb teljesítményt nyújt. A Zontes szinte az összes alkatrészt maga készíti, kivéve az ABS-fékrendszert, amelyet a BOSCH szállít. A motorok mindegyike kulcs nélkül indítható, LCD műszerfallal és LED fényszórókkal, világítással rendelkezik.
A gyárilag bukócsövekkel és markolatvédőkkel felszerelt kalandmotor szélvédője elektromosan állítható. A lenti képek nagyíthatók, nyomj bármelyik képre a galéria megtekintéséhez!
A sportosabb megjelenést nemcsak a műanyag burkolat, de a magasabban elhelyezett hátsó ülés is biztosítja. A gyártó ígérete szerint ez utóbbi sokkal nagyobb komfortot biztosít az utasnak, mint a legtöbb sportmotor. A lenti képek nagyíthatók, nyomj bármelyik képre a galéria megtekintéséhez!
A csupasz változat, hasonlóan a sport-túra modellhez, lítium-ion akkumulátorral van szerelve. A széles, 160/60-R17 méretű hátsó gumi jobb tapadást biztosít a kanyarokban. A lenti képek nagyíthatók, nyomj bármelyik képre a galéria megtekintéséhez!





A képek alapján kifejezetten ígéretesnek tűnik mindhárom modell. Lehet, hogy érdemes lesz megjegyeznünk a Zontes márkanevet?

Képek: Zontes
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Amikor időről időre felbukkan egy nem túl nagy motorral hajtott jövőbeli Harley-Davidson modell, sokan felhördülnek. Pedig a múltjuk sem más!
Elolvasom »Az eset London belvárosában történt nemrég, fényes nappal. Elsőre furcsának tűnik, mi motiválhatta a tolvajt az R1200GS hátsó kerék lenyúlására.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »