A közlekedési rendőr bácsi becsületes neve Sandeep Shahi. Egy egészen érdekes pedagógiai módszert talált ki azon motorosok jobb belátásra bírására, akik bukósisak nélkül közlekednek. Azt ugye mind tudjuk, hogy mennyire más az indiai közlekedés – videóval is bizonyítottuk -, mint amit mi idehaza látunk. Később olvashatod, mennyire durva mennyiségű halálos közlekedési baleset történik a világ legnépesebb országában. Amely a forgalomban végzetes sérülést szenvedő emberek számában is világelső. Sandeep módszere: tükröt tart a szabálytalan közlekedőknek.
India a világ legnépesebb országa. Már rég megelőzték Kínát. Iszonyatos a zsúfoltság, a legnépszerűbb közlekedési eszköz a motor. A bukósisak viselése azonban nem egyértelmű dolog náluk. Annak ellenére, hogy kötelező, ma is sokan fittyet hánynak rá. Állandó utcakép a sűrű forgalomban cikázó motor, amin a bukótlan vezető mögött ül még három utas… Pedig – bulvárlőzung nélkül is – döbbenet a halálos balesetek száma. Az Egészségügyi Világszervezet hivatalos 2018-as jelentése szerint tavaly 150’785 ember vesztette életét az utakon – ez százezer lakosonként 22.6 halott! Világelső adat…
Sandeep Shahi Delhiben teljesít szolgálatot. Azt mondja, megpróbált szóban a bukósisak nélkül motorozó szabálysértők lelkére beszélni. Majd egyszer meglátta magát motoron egy tükörben – és onnan jött az ötlet. Azóta amikor intézkedik, visz magával egy foncsorozott üveget – keretben persze. Amikor pedig “elkap” egy motorost, nem elsősorban a bírságolással él, hanem szó szerint tükröt tart neki. Fizikailag beletolja az arcába. Hogy nézze meg magát. Majd átad neki egy bukósisakot, és abban is megmutatja a képet. Azt mondja, a módszer nagyon hatásos – a motorosok megrendülve ígérik meg, hogy mostantól csak fejvédőben közlekednek.
Szerinted idehaza is ilyen jólelkű, pedagógus szemléletű rendőrök kellenének?
fotó: Tribune.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »