A közlekedési rendőr bácsi becsületes neve Sandeep Shahi. Egy egészen érdekes pedagógiai módszert talált ki azon motorosok jobb belátásra bírására, akik bukósisak nélkül közlekednek. Azt ugye mind tudjuk, hogy mennyire más az indiai közlekedés – videóval is bizonyítottuk -, mint amit mi idehaza látunk. Később olvashatod, mennyire durva mennyiségű halálos közlekedési baleset történik a világ legnépesebb országában. Amely a forgalomban végzetes sérülést szenvedő emberek számában is világelső. Sandeep módszere: tükröt tart a szabálytalan közlekedőknek.
India a világ legnépesebb országa. Már rég megelőzték Kínát. Iszonyatos a zsúfoltság, a legnépszerűbb közlekedési eszköz a motor. A bukósisak viselése azonban nem egyértelmű dolog náluk. Annak ellenére, hogy kötelező, ma is sokan fittyet hánynak rá. Állandó utcakép a sűrű forgalomban cikázó motor, amin a bukótlan vezető mögött ül még három utas… Pedig – bulvárlőzung nélkül is – döbbenet a halálos balesetek száma. Az Egészségügyi Világszervezet hivatalos 2018-as jelentése szerint tavaly 150’785 ember vesztette életét az utakon – ez százezer lakosonként 22.6 halott! Világelső adat…

Sandeep Shahi Delhiben teljesít szolgálatot. Azt mondja, megpróbált szóban a bukósisak nélkül motorozó szabálysértők lelkére beszélni. Majd egyszer meglátta magát motoron egy tükörben – és onnan jött az ötlet. Azóta amikor intézkedik, visz magával egy foncsorozott üveget – keretben persze. Amikor pedig „elkap” egy motorost, nem elsősorban a bírságolással él, hanem szó szerint tükröt tart neki. Fizikailag beletolja az arcába. Hogy nézze meg magát. Majd átad neki egy bukósisakot, és abban is megmutatja a képet. Azt mondja, a módszer nagyon hatásos – a motorosok megrendülve ígérik meg, hogy mostantól csak fejvédőben közlekednek.
Szerinted idehaza is ilyen jólelkű, pedagógus szemléletű rendőrök kellenének?

fotó: Tribune.com
Cimkék:
Fikáztad a Yamaha Niken külsejét? Akkor gondold újra és nézd meg a Barghest Motive műhelye által épített háromkerekűt. A Garmr leírhatatlan...
Elolvasom »Annyi alfaja van már a motoroknak, hogy alig lehet eligazodni. Egy kis skandináv cég, a Cake új modellje azonban ismét létrehozott egyet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »