Amikor egy Jaguar vagy – hogy az olaszoknál maradjunk – Maserati kaliberű autógyár először dízel üzemű autót mutatott be, az elhivatott rajongók komolyan fontolóra vették az öngyilkosság gondolatát. Hasonló lehet a helyzet, amikor egy ducatista szembesül olyan hírekkel, mint a vörös logóval ellátott robogó vagy egy elektromos rásegítésű kerékpár. Innen már csak egy lépés lefelé egy igazi motor. Már ha egy igazi márkahívő igazinak láthat egy villanymotor által hajtott Ducati sportgépet.
A hír persze meglehetősen spekulatív, mert konkrétumokat nem tudunk. Viszont tény, hogy az olasz gyártó tulajdonosa, a Volkswagen közzé tette Roadmap E nevű kezdeményezését. E szerint a konszern valamennyi márkája 2030-ra teljes elektromos palettával fog rendelkezni. Ebben látják a jövőt, mese nincs. A Ducati Western Europe marketing vezetője, Edouard Lotthé pedig tényként említette meg, miszerint a robogó mellett egy teljesen elektromos motorkerékpáron is dolgozik a márka fejlesztő részlege. A cég elnöke, Claudio Domenicali pedig a Bolognai Egyetem egyik rendezvényén azt jelentette be, hogy a Ducati nagyon közel áll első elektromos motorkerékpárjának bemutatásához.
Várakozások szerint vagy a 2020-as, vagy legkésőbb a 2021-es modellpalettán már helyet kaphat ez a jármű. Tehát a bemutatása akár az idén őszi nagy kiállításokon megtörténhet. De hogy milyen lesz a Ducati első elektromos meghajtású motorja, azt egyelőre csak találgathatjuk. Vajon egy igazi superbike? Vagy valamilyen kisebb masina? Az elektromos motorok elsősorban a benzineseknél megszokott nagyjából 250-300 köbcentis szintű teljesítmény- és méret kategóriában életképesek jelenleg. Csakhogy ilyen alap az olaszok mostani palettáján nincs.
Van azonban egy jármű, amelyet érdemes legalábbis szemügyre venni – ezt láthatjátok képeinken. Szerepel rajta az olasz márka neve, azonban nem ők készítették, hanem a már említett Bolognai Egyetem diákjai alkották azt meg egy tanulmányi versenyre. (Azért jó, hogy arrafelé ilyeneket kalapálnak össze a laborgyakorlaton a diákok – hasonlóan a holland srácokhoz, akik már meg is kerülték a Földet elektromos motorral.)
Az olasz diákok harmadik helyet szereztek a házi “bajnokságon” a masinával. Amelyről sajnos semmilyen konkrétumot nem tudunk, csak annyit hogy 3.5 másodperc alatt van százon. A Ducati támogatta a gép fejlesztését – így lehet, hogy a ruhája alatti technikához is komolyabb közük van – vagy esetleg lesz. Úgyhogy várjuk a híreket, mert ahogy a motoros világ működik, lassan számíthatunk azok felgyorsulására.
fotók: Corse di Moto
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »