A britek mega-túracruisere, a Triumph Rocket III már jó régen, 2004-ben mutatkozott be. Volt szerencsénk tesztelni nem csak egy széria, hanem egy turbós változatát is – vitán felül életem örök élményei között marad! A 2.3 literes sorhármas monstrum felett azonban eljárt az idő – tudásában piacképes lehetne ma is, de a környezetvédelmi normákon már nem mehetett át. Amerikában még lehet kapni – tehát a típus 15 év után is létezik -, de a briteknek mindenképpen lépniük kellett.
Tavaly év végén láttak napvilágot egy új Rocket III képei – de hogy azok mennyire álltak közel a valósághoz, azt akkor még nem tudhattuk. Most azonban egy Triumph kereskedői konferencián, ahol a cég képviselőinek mutatták be a márka újdonságait, már ott volt a szériagyártásra érett új cruiser. Természetesen “valaki lőtt pár kémfotót”, amelyek kiszivárogtak.
A motor tökéletesen egyezik a korábbi számítógépes rajzzal – és megjelenése alapján egyértelműen azonosítható az előddel is. Vagyis nem kell új arculatot megszokni. Az erőforrást a kor és a normák követelményei szerint teljesen újrafésülték – állítólag a korábbi 2’294 köbcentiről úgy 2.5 literesre növekedett, ugyanakkor már most teljesíti az Euro5 norma követelményeit is.
A kipufogó 3-1-3 rendszerű, vagyis a jobb oldalon induló leömlők összefutnak egy közös dobba, majd a három végdob közül kettő a jobb-, egy pedig a bal oldalon engedi szabadba kevésbé szennyező gázait. Privát véleményem szerint a csövek sokkal szigorúbban mutatnak, mint az előd esetében.
A rövid kipufogók miatt jól látszik, hogy marad a kardánhajtás, de egy egy oldalú lengővillába rejtve. A két oldali rugóstagok helyett egy központi egység látja el a hátsó futómű dolgát a vezető ülése alatt. Szóval izgalmas újdonságnak ígérkezik a hivatalos kronológia szerint 2020-as Rocket III – mivel pedig a britek nem szokták a nagy kiállításokra tartogatni friss modelljeiket, esélyes hogy már a 2019-es őszi szalonok előtt a kereskedőkhöz kerül a valaha volt legnagyobb szériában készülő cruiser.
fotók: Motorcycle.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »