A britek mega-túracruisere, a Triumph Rocket III már jó régen, 2004-ben mutatkozott be. Volt szerencsénk tesztelni nem csak egy széria, hanem egy turbós változatát is – vitán felül életem örök élményei között marad! A 2.3 literes sorhármas monstrum felett azonban eljárt az idő – tudásában piacképes lehetne ma is, de a környezetvédelmi normákon már nem mehetett át. Amerikában még lehet kapni – tehát a típus 15 év után is létezik -, de a briteknek mindenképpen lépniük kellett.

Tavaly év végén láttak napvilágot egy új Rocket III képei – de hogy azok mennyire álltak közel a valósághoz, azt akkor még nem tudhattuk. Most azonban egy Triumph kereskedői konferencián, ahol a cég képviselőinek mutatták be a márka újdonságait, már ott volt a szériagyártásra érett új cruiser. Természetesen „valaki lőtt pár kémfotót”, amelyek kiszivárogtak.
A motor tökéletesen egyezik a korábbi számítógépes rajzzal – és megjelenése alapján egyértelműen azonosítható az előddel is. Vagyis nem kell új arculatot megszokni. Az erőforrást a kor és a normák követelményei szerint teljesen újrafésülték – állítólag a korábbi 2’294 köbcentiről úgy 2.5 literesre növekedett, ugyanakkor már most teljesíti az Euro5 norma követelményeit is.

A kipufogó 3-1-3 rendszerű, vagyis a jobb oldalon induló leömlők összefutnak egy közös dobba, majd a három végdob közül kettő a jobb-, egy pedig a bal oldalon engedi szabadba kevésbé szennyező gázait. Privát véleményem szerint a csövek sokkal szigorúbban mutatnak, mint az előd esetében.

A rövid kipufogók miatt jól látszik, hogy marad a kardánhajtás, de egy egy oldalú lengővillába rejtve. A két oldali rugóstagok helyett egy központi egység látja el a hátsó futómű dolgát a vezető ülése alatt. Szóval izgalmas újdonságnak ígérkezik a hivatalos kronológia szerint 2020-as Rocket III – mivel pedig a britek nem szokták a nagy kiállításokra tartogatni friss modelljeiket, esélyes hogy már a 2019-es őszi szalonok előtt a kereskedőkhöz kerül a valaha volt legnagyobb szériában készülő cruiser.

fotók: Motorcycle.com
Cimkék:
A Dakar negyedik napján szaladt szét futótűzként az interneten a mozgássérült motoros története. Dutto hőssé vált, de a sztori vége ronda lett.
Elolvasom »A nyolcadik napon a Honda is hatalmas veszteséget szenvedett a Dakar poklában és mi magyarok is szomorúak lehetünk, de nagyon.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »