A Harley-Davidson két forradalmi áttörést jelentő könnyűszerkezetű elektromos koncepció motort mutatott be Las Vegasban. De végre-valahára a LiveWire™ típus – az amerikai cég első elektromos hajtású gépe – teljes körű műszaki specifikációit és árfekvését is elárulták.
“A közlekedés fejlődésének egy történelmi fordulópontjánál vagyunk, és a Harley-Davidson áll a frontvonalon.” – mondta Matt Levatich, a Harley-Davidson elnök-vezérigazgatója. – “Az olyan innováció, amely a testet és a lelket is megmozgatja, mindig is a márkánk lényegét jelentette, és történetünk eme új fejezete arról szól, hogy a különféle korcsoportba és társadalmi helyzetbe tartozó, meglévő és jövőbeli motorosok számára készítünk termékeket és lehetőségeket.”
A LiveWire™ motorkerékpár nagy teljesítményű elektromos meghajtással, inspiráló formatervezéssel és mobiltelefonos összeköttetéssel a Harley-Davidson jövőjét vetíti előre a ma motorosai számára. A vadonatúj motorkerékpár-portfolió első tagja, a LiveWire™ szenzációs kanyarodást, fürge menetdinamikát, kiváló minőségű anyagokat és fényezést, egy sor elektromos motorozási kiegészítőt és kezelőfelületet kínál a teljes mobilos összeköttetéshez.
A LiveWire™ a cég sajtóanyaga szerint könnyebbé teszi majd a motorozás elsajátítását a kezdőknek, de az igazi vén rókáknak is valódi motoros élményt fog tudni nyújtani. Ők azt mondják, ez a “Húzz egy kövéret és nyomás” járműkezelés: nem kell sem a kuplunggal, sem a sebességváltással foglalkozni, csak tekergetni a jobb markolaton levő potmétert – lánykori nevén gázkar, bár itt már ahhoz pont semmi köze… Nézzük át gyorsan, milyen műszaki sarokparaméterei lesznek – végre kiderül a hatótávja és az ára is!
A H-D Revelation™ elektromos meghajtás biztosította forgatónyomaték csúcsadatának 100 százalékát tudja azonnal kifejteni abban a pillanatban, hogy meghúzzuk a markolatot, és ennek a nyomatéknak a 100 százalékára folyamatosan számíthatunk. Így a LiveWire™ gyorsulása nulláról száz kilométer/órára 3.5 másodperc – vagyis dinamikusnak nevezhető módon indul meg. De a megállás terén is rendben lesz, mert nem csak az üzemi lassítóberendezésekre támaszkodhat, hanem minden benzinesnél komolyabb motorfékje is lesz energia-újrahasznosítási funkciójának köszönhetően. Amely nem csak lassít, hanem az akkukat is tölti. Ráadásul kipörgésgátló és kanyar-ABS is fokozza majd a pilóta életben maradási esélyeit.
A LiveWire™ egyik funkciója a H-D™ Connect, amely a motoros és motorkerékpárja között egy negyedik generációs telematikai vezérlőegység segítségével biztosít felhőszolgáltatással kombinált mobiltelefonos összeköttetést. Ennek révén a LiveWire™ motorkerékpár tekinthető az első észak-amerikai tömegpiaci, mobiltelefonos összeköttetéssel rendelkező elektromos motorkerékpárnak. A H-D Connect adatokat gyűjt és továbbít az alkalmazásnak, amely információkkal látja el a motorost okostelefonja révén a jármű műszaki állapotáról, töltöttségéről – és mutatja a legközelebbi töltőállomás helyét is, ha kell. De lopásgátló- és helymeghatározó funkciója is van.
A teljesítményt és a hatótávolságot a városi közlekedésre optimalizálták. A LiveWire™ egy töltéssel városi forgalomban 177 kilométert tud megtenni. Az élvezetes kezelhetőség érdekében az elektromos Harley-Davidson vázát könnyű és fürge menetdinamikára tervezték, elsődleges cél volt a minél jobb kanyarvételi tulajdonságok elérése. A H-D Revelation™ erőátviteli rendszere alacsony súlypontot, könnyed kezelhetőséget, valamint biztonságos megállást jelent bármilyen sebességnél.
A hajtáslánc minimális rázkódással, hőtermeléssel és zajjal jár, a gyár szerint ezzel is emelve a motoros kényelmét. Azonban nem kell teljesen lemondani Harley-élményről, a LiveWire™ modellhez terveztek egy új, egyedi Harley-Davidson hangot, amely gyorsuláskor hallható. Értjük, ugye? Terveztek egy hangot. Persze, tiszta sor hogy hangolják a belsőégésű motorok kipufogórendszerét is. De azért ez mégiscsak egy szép új világot előre vetítő, igazán izgalmas információ.
A LiveWire™ értékesítése idén kezdődik, ára pedig nettó 27’860.- euró lesz. Ami – valljuk meg – nem egy filléres tétel. Na de az elektromos autókat sem ez jellemzi, mégis egyre nő a piaci részesedésük. Hogy mire jut újdonságával a tradicionális amerikai márka, azt pedig majd csak az idő mondja meg. Aki további információkra kíváncsi, annak érdemes körülnéznie a típus saját weboldalán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »