Amikor egy motorgyártó vállalat lefoglal egy nevet magának, annak számtalan oka lehet. Kezdve attól, hogy egy már többé nem használt nevet szeretnének megőrizni maguknak, azon keresztül, hogy valamikor a távoli jövőben esetleg kezdenének vele valamit, egészen addig, hogy a gyártónak van egy határozott elképzelése egy újdonságról. Az Indian nemrégiben le stipi-stopizta a “Raven” – azaz Holló – nevet. Ilyen modell korábban nem volt, így már csak abban bízunk, hogy hamarosan jön valami újdonság.
Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalában bejegyzett név gyakorlatilag bármit takarhat, szóval alapvetően fölösleges találgatni, de mókás dolog, úgyhogy tegyünk egy próbát. A Ravenről nekem elsőre valahogy a natív, indián tematikájú tetoválások, totemoszlop varrások jutottak eszembe. Az azokban az esetekben használt vörös és fekete színek jó bázist nyújthatnának valamilyen “gonosz” tematikájú motornak. Ennek ellent mond, hogy a Dark Horse kivitel már most is gyakorlatilag ezt a szerepet tölti be.
Egy másik megoldás lehet az, ha kicsit megpróbálunk belemászni az indián kultúrába. Mivel én ahoz egy kicsit sem konyítok, megkérdeztem egy feketeöves indiánológus barátomat, hogy mit gondol erről. Ő azt mondjta, hogy az egészen északi, kanadai törzseknél szokott gyakran előtérbe kerülni a holló. A közös pont ezeknél a törzseknél, hogy a holló könnyen teremt kapcsolatot az éggel. Erről nekem az jut eszembe, hogy talán egy könnyű modell érkezik. Az Indian esetében pedig lenne is létjogosultsága a lefelé terjeszkedésnek – akárcsak a Harley-Davidson teszi. A kínálat legkisebb tagja jelenleg a 999 köbcentis Scout Sixty. Azaz a Raven talán egy 750 vagy 500 köbcenti körüli, belépőszintű, fiatalos cruiser lehet. De vigyázat! Ez nem több, mint puszta találgatás – a valóság az, hogy egyelőre nem tudunk semmit.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »