A GS Carbonhoz ugyan létezik gyári kommunikáció, én azonban – mint már írtam – inkább tanácsot kértem az EuroMotor üzletében a sisakkommunikációban igen tapasztalt srácoktól. Ők a Sena 10R rendszert ajánlották. Elsősorban a sokoldalú használhatósága, magas tudása és főként roppant vékony külső kialakítása miatt. A tapasztalatok nagy részét és néhány fontos kiegészítőt elmondok a videóban – kezdd ezzel, majd olvasd tovább, mert néhány fontos részlet ott következik!
A Sena 10R hangminőségét motorozás közben is bemutatjuk. A telefonos rész hangját a vonal túlsó végén rögzítettük, nem a sisakban vettük fel
A készülék legnagyobb előnye kétséget kizáróan a páratlanul vékony kialakítás. Alig áll ki oldalra a sisakból a kezelőfelülete – szinte olyan, mintha integrált rendszer lenne. Hangminősége pedig lenyűgöző: a telefont olyan minőségben hallom benne – és ami még fontosabb: engem is olyan minőségben hallanak a vonal túlsó felén -, mintha otthon a nappaliban ülnék és nem mondjuk száz fölött haladnék egy csupasz motorral. A zajszűrő rendszer valóban annyira tökéletes, hogy semmilyen különbség nem fedezhető fel annak függvényében, hogy az éppen használt motor szélvédelme mekkora zajt generál a sisakban.
A Sena 10R hatalmas előnye a sokoldalúság is. Egyszerre két telefonnal, navigációval, zenelejátszóval is tud kapcsolódni, plusz az utas és még három motoros társ sisakjával. Ezeket a funkciókat én ugyan nem használom ki maradéktalanul, azt azonban igen, amikor egy idegen márkájú kommunikációval kell összelőni. Ebbe ugyanis nagyon gyakran belefutunk: a túratársunk intercom-ja más gyártótól származik és cseszhetjük a beszélgetést. A 10R azonban más holmikkal is készségesen szóba áll – egy esetben buktuk el a dolgot, amikor egy régebbi Interphone-nal akartuk összepárosítani. Annak a szoftvere ugyanis kizárt minden más gyártót…
A Sena rendszerek hatalmas előnye a folyamatos szoftver-frissítés. A teszt felvételét megelőző időszakig az átvételkor rajta levő 1.3-as változattal használtam, amelyet most – ahogy láttátok is – néhány mozdulattal frissítettünk a 2.0-ra. Ennek előnyeit én megint csak korlátozottan fogom kihasználni, mivel keveset hallgatok zenét menet közben és nagy csoportban intercomozni sem szoktam. A felhasználók egy jelentős részének azonban ezek komoly szintlépést jelenthetnek. A sok résztvevős túrás beszélgetések is sokat fejlődtek az új firmware használatával.
A Sena számos mobil alkalmazással is kedveskedik vásárlóinak. Ezek közül zseniális maga a telefonos vezérlés is – ez azonban nem akkora világújdonság. A Rideconnected nevű, Androidra és iOS-re is letölthető szoftver azonban már az. Ez lehetővé teszi, hogy a tőled tetszőleges távolságra levő haverokkal is beszélgess – ehhez ugyanis nem intercomot, hanem mobil adatforgalmat használ. A régi gengszter-mondás is úgy tartja: “egészség és térerő legyen, a többit megoldjuk” – itt is tökéletesen tudsz beszélgetni előre bekapcsolt társaiddal a hegyek között sok-sok kilométerről is – ameddig jó a mobil adatforgalmad. Amiből amúgy nem használ sokat – a mai ingyenes adatroaming korában meg nem is kerül pénzbe.
Egyetlen fontos kérdés maradt ki: mennyi a Sena 10R üzemideje? A vékony és tömegtakarékos kialakítás egyetlen hátránya talán ezen a téren mutatkozik meg. Amennyiben aktívan hallgatsz zenét és intercomozol is folyamatosan, akkor egy hosszú túranapot éppen csak kibír. Én csak utóbbival nyúzom, de amikor egyetlen egyszer nem töltöttem meg este, másnap délben lepihent… Cserébe viszont menet és működés közben is tölthető – így áthidaltam a dolgot. De ha minden este megkapja a magáét egy sima telefon töltő segítségével, ez a dolog sem fog soha gondot okozni.
Összefoglalva tehát a Sena 10R és a BMW GS Carbon is maximálisan bevált – remélem, sokáig fognak még szolgálni!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »