Honda Monkey 125 (2018) | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
A léghűtéses 125-ös fekve beélített blokk régi versenyző a Honda háza táján. Teljesítménye éppen elég a könnyű kis motor városi-elővárosi mozgatásához teljes terhelés mellett is.
|
||
Teljesítmény | 5 | 3 | |
Nyomaték | 5 | 3 | |
Gázreakció | 10 | 6 | |
Rugalmasság | 10 | 6 | |
Vibráció | 5 | 4 | |
Akusztika | 5 | 3 | |
Erőátvitel | 10 | 8 | |
Összesen | 50 | 33 | |
Futómű |
A futómű végtelenül egyszerű (bár mutatós), viszont a paramétereihez mérten csodásan teszi a dolgát.
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 1 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 1 | |
Egyenesfutás | 10 | 7 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 6 | |
Komfort | 10 | 8 | |
Összesen | 40 | 23 | |
Biztonság |
A fékrendszer szériában tartalmaz ABS-t, de az csak egy csatornás. Cserébe ha pecázni mész, földúton sem kell kikapcsolni, mert hátul úgy sincs…
|
||
Fék hatásfok | 10 | 7 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 7 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 3 | |
ABS működése | 5 | 3 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 1 | |
Összesen | 35 | 21 | |
Mindennapi használat |
A pontozási szempontok jó része ennél a motornál nem is értelmezhető… Egy személynek ugyanakkor sokkal kényelmesebb, mint ránézésre hinnéd. Elsődleges funkciója a megjelenés – de ettől még egy teljes értékű városi kismotor tud lenni, ha kell!
|
||
Kényelem vezető | 10 | 7 | |
Kényelem utas | 5 | 1 | |
Szélvédelem | 5 | 1 | |
Pakolhatóság | 5 | 1 | |
Terhelhetőség | 5 | 3 | |
Világítás | 5 | 5 | |
Felszereltség | 5 | 3 | |
Hatótávolság | 5 | 5 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
Karbantartás | 5 | 5 | |
Összesen | 55 | 36 | |
Költségek |
A Honda inkább menő hipsztereknek szánja, így ára sem túl diszkont. Cserébe tényleg igazi ikon, igazi Honda kidolgozási minőséggel.
|
||
Ár | 10 | 5 | |
Fogyasztás | 5 | 5 | |
Fenntartás | 5 | 5 | |
Összesen | 20 | 15 | |
Mindösszesen | 200 | 128 |
Honda Monkey 125 (2018) | |
MOTORTÍPUS | Léghűtésű, négyütemű, SOHC-kétszelepes, egyhengeres benzinmotor |
HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 124.9 |
FURAT X LÖKET (MM) | 52.4 x 57.9 |
KEVERÉKKÉPZÉS | PGM-FI elektronikus befecskendezés |
SŰRÍTÉSI ARÁNY | 9.3:1 |
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 6.9 / 9.2 / 7’000 |
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 11 / 5’250 |
TENGELYKAPCSOLÓ | Többtárcsás, olajban futó |
SEBESSÉGVÁLTÓ | 4 sebességes szekvenciális |
SZEKUNDERHAJTÁS | Lánc |
MENETVEZÉRLÉS | Nincs |
VÁZ | Acél mono-gerincváz |
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 25 / 82 |
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Fordított teleszkópok, rugóút 100 mm |
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Kétoldali rugóstag, rugóút 104 mm |
ELSŐ FÉK | Ø220 mm szimpla tárcsa, 2 dugattyús féknyereg, IMU-alapú 1 csatornás ABS |
HÁTSÓ FÉK | Ø190 mm szimpla tárcsa, 1 dugattyús féknyereg |
KEREKEK | 10 küllős öntött alumínium |
ELSŐ GUMIABRONCS | 120/80-12 65J |
HÁTSÓ GUMIABRONCS | 130/80-12 69J |
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | EURO4 |
CO2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | n.a. |
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 1’710 / 755 / 1’029 |
TENGELYTÁV (MM) | 1’155 |
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 776 |
SZABADMAGASSÁG (MM) | 160 |
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 107 |
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 5.6 |
ÁR (HUF, 2018 NOVEMBER) | 1’329’000.- |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »