| Honda Monkey 125 (2018) | |||
| Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
| Erőforrás |
A léghűtéses 125-ös fekve beélített blokk régi versenyző a Honda háza táján. Teljesítménye éppen elég a könnyű kis motor városi-elővárosi mozgatásához teljes terhelés mellett is.
|
||
| Teljesítmény | 5 | 3 | |
| Nyomaték | 5 | 3 | |
| Gázreakció | 10 | 6 | |
| Rugalmasság | 10 | 6 | |
| Vibráció | 5 | 4 | |
| Akusztika | 5 | 3 | |
| Erőátvitel | 10 | 8 | |
| Összesen | 50 | 33 | |
| Futómű |
A futómű végtelenül egyszerű (bár mutatós), viszont a paramétereihez mérten csodásan teszi a dolgát.
|
||
| Állíthatóság elöl | 5 | 1 | |
| Állíthatóság hátul | 5 | 1 | |
| Egyenesfutás | 10 | 7 | |
| Kanyarstabilitás | 10 | 6 | |
| Komfort | 10 | 8 | |
| Összesen | 40 | 23 | |
| Biztonság |
A fékrendszer szériában tartalmaz ABS-t, de az csak egy csatornás. Cserébe ha pecázni mész, földúton sem kell kikapcsolni, mert hátul úgy sincs…
|
||
| Fék hatásfok | 10 | 7 | |
| Fék adagolhatósága | 10 | 7 | |
| Felegyenesedési hajlam | 5 | 3 | |
| ABS működése | 5 | 3 | |
| Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 1 | |
| Összesen | 35 | 21 | |
| Mindennapi használat |
A pontozási szempontok jó része ennél a motornál nem is értelmezhető… Egy személynek ugyanakkor sokkal kényelmesebb, mint ránézésre hinnéd. Elsődleges funkciója a megjelenés – de ettől még egy teljes értékű városi kismotor tud lenni, ha kell!
|
||
| Kényelem vezető | 10 | 7 | |
| Kényelem utas | 5 | 1 | |
| Szélvédelem | 5 | 1 | |
| Pakolhatóság | 5 | 1 | |
| Terhelhetőség | 5 | 3 | |
| Világítás | 5 | 5 | |
| Felszereltség | 5 | 3 | |
| Hatótávolság | 5 | 5 | |
| Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
| Karbantartás | 5 | 5 | |
| Összesen | 55 | 36 | |
| Költségek |
A Honda inkább menő hipsztereknek szánja, így ára sem túl diszkont. Cserébe tényleg igazi ikon, igazi Honda kidolgozási minőséggel.
|
||
| Ár | 10 | 5 | |
| Fogyasztás | 5 | 5 | |
| Fenntartás | 5 | 5 | |
| Összesen | 20 | 15 | |
| Mindösszesen | 200 | 128 | |
| Honda Monkey 125 (2018) | |
| MOTORTÍPUS | Léghűtésű, négyütemű, SOHC-kétszelepes, egyhengeres benzinmotor |
| HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 124.9 |
| FURAT X LÖKET (MM) | 52.4 x 57.9 |
| KEVERÉKKÉPZÉS | PGM-FI elektronikus befecskendezés |
| SŰRÍTÉSI ARÁNY | 9.3:1 |
| TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 6.9 / 9.2 / 7’000 |
| FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 11 / 5’250 |
| TENGELYKAPCSOLÓ | Többtárcsás, olajban futó |
| SEBESSÉGVÁLTÓ | 4 sebességes szekvenciális |
| SZEKUNDERHAJTÁS | Lánc |
| MENETVEZÉRLÉS | Nincs |
| VÁZ | Acél mono-gerincváz |
| VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 25 / 82 |
| ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Fordított teleszkópok, rugóút 100 mm |
| HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Kétoldali rugóstag, rugóút 104 mm |
| ELSŐ FÉK | Ø220 mm szimpla tárcsa, 2 dugattyús féknyereg, IMU-alapú 1 csatornás ABS |
| HÁTSÓ FÉK | Ø190 mm szimpla tárcsa, 1 dugattyús féknyereg |
| KEREKEK | 10 küllős öntött alumínium |
| ELSŐ GUMIABRONCS | 120/80-12 65J |
| HÁTSÓ GUMIABRONCS | 130/80-12 69J |
| KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | EURO4 |
| CO2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | n.a. |
| HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 1’710 / 755 / 1’029 |
| TENGELYTÁV (MM) | 1’155 |
| ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 776 |
| SZABADMAGASSÁG (MM) | 160 |
| MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 107 |
| ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 5.6 |
| ÁR (HUF, 2018 NOVEMBER) | 1’329’000.- |
Cimkék:
Még egy olyan témában, mint egy hátizsák fejlesztése is lehetnek innovációk. Az ICON Dreadnaught remek példa erre. Igen praktikus cucc!
Elolvasom »Nem mindenkinek fér bele a költségvetésébe a drága bukósisak. A biztonság azonban fontos, ezért szétnéztünk az MT és Caberg modellek között.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »