Sokan álltunk hitetlenül néhány évvel ezelőtt a friss motoros hír előtt, miszerint a Husqvarna hosszú évek off-road sikerei után aszfaltra merészkedik. Mit merészkedik? Meg akarja azt hódítani! A legstílusérzékenyebb rajongók szívét egészen biztosan – és reméljük, hogy ez csak a kezdet. Hiszen ennyire bátor formaterv és egyedi motor, amit bűn és vétek lenne átépíteni szinte nincs is. A kisebbik, 401-es Vitpilenhez nekünk is volt szerencsénk, bár igaz, hogy csak egy villámteszt erejéig, de nagyon szerettük. A svéd vállalat pedig most megerősítette, hogy érkezik a kínálatba a Svartpilen 701-es is.

Brembo fékek, WP első teleszkóp, a csúszókuplung és az ABS feltételezhetően a KTM 690 Duke-ról érkezik
Természetesen szó sincs arról, hogy most a meglepettségtől menten hanyatt kell vágja magát az ember. A Husqvarna újdonságára, a 701-es Svartpilenre már régóta számítunk. Láttunk róla tanulmányokat, de tavasszal még kémfotót is, ami megnyugtatott minket, hogy a Husky többnyire megtartotta az érdekes elemeket a motor prototípus korából.
A CARB-nál (California Air Resources Board) rögzített motor adatai szerint műszakilag a Svartpilen nem különbözik a Vitpilen 701-től. Tehát lényegében ez is egy KTM 690 Duke egy futurisztikus, szakállbizsergető köntösben. Ami elsősorban a különbséget fogja jelenteni a fehér és a fekete kivitel között az az üléspozíció. A Svartin magasabb és szélesebb kormány lesz, új helyre kerülnek a lábtartók – amiből kap hátsókat is.
A motor szíve a már ismert 693 köbcentiméteres, egyhengeres erőforrás lesz, ami 74 lóerőt fog kihozni magából. A CARB-nál leadott adatokból az tűnik ki, hogy egy átlagos riderrel, némi csomaggal és megtankolva 250kg körüli tömeget várnak. Ha ebből visszaszámolunk, ez azt jelenti, hogy a Husqvarna Svartpilen szuperkönnyű, mindössze 160 kilogramm körül fog nyomni a mérlegen.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Max Biaggi és az Aprilia szinte már összenőtt, így a márka népszerűsítésének feladata igazán testhezálló a motorversenyzőnek.
Elolvasom »A 402S után most itt van a Benelli 502S, az XDiavel ihletésű, közepes méretű, maximálisan barátságos power cruiser.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »