Idén júliusban az Európai Unió és Japán között létrejött egy szabadkereskedelmi egyezmény, a JEFTA. Ez pedig minket sem hagy hidegen, hiszen a megállapodás érinti a japán motorokat, ugyanis előírja a szigetországból importált motorkerékpárok vámcsökkentését is. Persze nagy kérdés, hogy ez automatikusan ahhoz fog-e vezetni, hogy az onnan érkező paripák árai mérséklődnek? Sajnos nem feltétlenül, vagy mondhatnánk nem eszik olyan forrón a kását, még ha minden jel erre utal, akkor sem.
Miközben az USA és az EU komolyan birkózik egymással és Donald Trump amerikai elnök intézkedései nyomán az onnan érkező termékek árai növekedni fognak az acél és alumínium importvámjai, addig az Európai Unió és Japán egy másik úton kezdett el járni. Az idén aláírt JEFTA szerint 2019-től kijelentik a felek, hogy lemondanak a kölcsönös importvámokról. Ez pedig nekünk önmagában egy nagyon jó hír.
Ezt megerősítette Bonnban a Német Vámügyi Főigazgatóság szóvivője a német MOTORRAD magazin kérésére is: “A vámcsökkentés a Japánból származó, az EU-ba behozott motorkerékpárokra is vonatkozik”. A kevésbé jó hír, hogy ebben benne van az, hogy csak az onnan származó termékekre vonatkozik. Az azonban ma már nem titok, hogy a négy nagy motorkerékpár vállalat csupán elenyésző számban gyártja helyben a kétkerekűit. Hiába, olcsó munkaerő beszél.
Tehát egy Thaiföldön összerakott Honda esetében továbbra is marad az eddigi 6 százalékos vámtarifa. Azonban ha mégis egy olyan modellel szemeznénk, amire vonatkozik a megállapodás – tű a szénakazalban – az sem jelent egyenes utat a boldogsághoz. A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a kedvezőbb ár nem a fogyasztó zsebét fogja hízlalni. Ráadásul a fokozatos áremelkedések valószínűleg idővel benyelik a különbözetet. A végső konklúzió tehát, hogy várhatóan nem fog csökkenni ezeknek a motoroknak az ára, de legalább nem fog növekedni az elkövetkező években. Ez is valami, nem?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »