A legrégebbi bikerhagyományokra visszatekintve a júliust hagyományosan a motoros szezon a kellős közepének tartjuk. Meleg van, kevés az eső – írnám örömmel, ha nem néznék ki az ablakon. A motoros rendőrök azonban nem foglalkozhatnak ilyen kókonfitty kellemetlenségekkel, mint az időjárás. Valószínűleg így volt ez már 92 évvel ezelőtt is, amikor 1926. július 29-én az első villogós kétkerekűeket rendszeresítették Magyarország területén. Már akkor is belátták, hogy a rendfenntartó szolgálat ilyesfajta ellátása nem csupán mókás, hanem hasznos is. Eleinte megfigyelő, felderítő, futár és összekötő feladatokat láttak el, de hamar bővült a kör. A rendkívül mobilis, a helyszínre gyorsan kiérkezni képes egységek mára már különös fontossággal bírnak; a napokban néhány új rendőrmotor is szolgálatba állt.
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) költségvetése egy részét technikai eszközök beszerzésére fordítja. A most átadott 10 db BMW R1200RT-P típusú motorkerékpárral összesen 128-ra nő az ORFK-OBB által 2010 óta beszerzett motorkerékpárok száma.
A folymatnak közel sincsen vége. Az ORFK-OBB – ha a költségvetés engedi- akkor még idén további 25 db rendőrmotor beszerzését tervezi. A rendőrség BMW-hez való hűsége jószerivel, némi Yamahás kilengést leszámítva töretlen.
Tavaly 48, szintén bajor vasat állítottak szolgálatba, várhatóan pedig az év hátralevő részében beszerzésre kerülő motorok kapcsán is márkahűek maradnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »