Talán most kezd el sokakban kikristályosodni az, hogy Lorenzo távozása a Ducatitól mégsem a világ legjobb ötlete – vagy éppen igen, ízléstől függően. Az mindenesetre finoman szólva is érdekes jelenség, hogy a spanyol versenyző azon nyomban hozza zsinórban a második MotoGP győzelmét az olasz csapatnak, hogy megírta a szerződést a Repsol Hondával. Most aztán beindulhatnak az összeesküvés-elméletek. Megváltoztatták a tankot? Na persze! Az viszont egészen biztos, hogy a tegnapi Gran Premi Monster Energy de Catalunya kupáját pole pozícióból indulva szépen elvitte haza.
Annak ellenére, hogy az első helyről indult Lorenzo, mégsem egy sima rajt-cél győzelmet aratott. A kilövést egy kicsit elmérte, de hamar előre tornázta magát újra, onnantól pedig nem volt igazából nagy kérdés. Azt viszont illik megjegyezni ebben az esetben, hogy ehhez szükség volt arra is, hogy Marc Marquez megelégedjen a második helyével. Ő ugyanis tisztában volt azzal, hogy a múltkori csúszása után ezúttal nem vállalhatja túl magát, hiszen ha ismét pontok nélkül távozik a versenyről, akkor azzal esélyt adhat a többieknek, hogy beérjék őt pontokkal. Ilyen reményeket pedig esze ágában sicsen kelteni vetélytársaiban. Így aztán komoly támadások nélkül követte Marquez a leendő csapattársát. Reméljük, hogy nem unatkozott nagyon.
Lorenzo jelenlegi csapattársa Dovizioso a verseny elején a kellemes harmadik helyen találta magát, aztán pedig a sóderágyban. Ezzel el is szálltak a komolyabb reményei. Megtörten, bocsánatkérően integetett rajongóinak a paddockból. Helyét örömmel vette át Valentino Rossi, a sport legendás bajnoka, akin az látszik, hogy így negyvenhez közeledve is megérdemelne egy igazán versenyképes vasat. Ez a mostani Yamaha ugyanis olyan, mint a lecsó kolbász nélkül. Jónak jó, csak nem az igazi.
A negyedik helyért azonban igazi heroikus csatát vívtak. Cal Crutchlow az LCR Hondával addig bökdöste hátulról a Repsolos Dani Pedrosát, hogy az végül alulmaradt a küzdelemben. A nap leglátványosabb kiesése címet egyértelműen Rabat vitte haza a lángoló Ducatival. A nap sajnálatra méltó versenyzője pedig a mérsékelten sikeres Hafizh Syahrin volt, aki négy körrel a vége előtt esett ki. Két hét múlva újra verseny Assenben, amit úgy tartanak számon, mint Rossi pályát.
Fotók: MotoGP
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »