Miközben a fél világ a MotoGP legutóbbi futamára figyelt a hétvégén, hogy mi történik a texasi Circuit of the Americas pályán, addig lefutott egy valamivel szerényebb esemény is. Az Alpinestars motoros ruhákat gyártó vállalata megünnepelte fennállásának 55. évfordulóját. Ennek örömére pedig a vállalat meglepte saját magát egy épített motorral. Nocsak, ezt át tudom érezni: én is pont így szeretném majd köszönteni magam az ötvenöt örömére.
A motort a kaliforniai Woolies Workshop feje, Michael Wooloway álmodta és építette meg. Az ihletet az Alpinestars által támogatott – többnyire MotoGP – versenyzők és azok gépei adták. Sok megoldás született ennek fényében, hogy egyfajta történelmi emlékmű is legyen custom bike.
Ennek köszönhetően került rá például hüvelykujjal is vezérelhető hátsó fék, amivel Mick Doohan előtt tisztelegnek, vagy éppen olyan mintázatú ülés, mint amilyet Nicky Hayden is használt a saját Ducatiján.
A motor alapja egy 1974-es Ducati 750 Sport versenyblokk, de Wooloway nem átallott modern brandek termékeivel felpumpálni. Ennek ellenére mégsem zavaróan kétpólusú a motor, nincsen a szemünket szétfeszítő diszharmónia. Az öreg szív mellett szépen megférn az Akrapovic dob, a Brembo fék vagy éppen a Michelin abroncs.
Az olasz szívet sem hagyták érintetlenük, kipréseltek belőle néhány plusz lóerőt. A vázat Jeff Cole készítette, akinek ez a szakterülete. Egyértelműen erre az elemre a legbüszkébbek a motor alkotói, hiszen jól idézi meg a hatvanas és hetvenes évek MotoGP gépeinek megjelenését.
Az Alpinestars pedig igazán jót ünnepelhetett a motor körül, hiszen a versenypályán is az övéinek kedvezett a szerencse. Hiszen Marc Marquez és Maverick Vinales futott be az első két helyen, akiknek éppenséggel az ő logójuk feszít a ruhájukon.

Cimkék:
Egy olyan meló, ahol az a dolgot, hogy heti negyven órában élvezed az életet egy Harley-Davidson nyergében jöhet?
Elolvasom »A Ventura külön a gyönyörű Kawasaki Z900RS-hez illeszkedő csomagrendszert mutatott be a nagyközönség számára.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »