Nyálcsorgatva szoktuk nézegetni az újabbnál újabb motorokat, hogy aztán a többségünket visszarántsa a valóság a földre. Ilyenkor a lelkesedésből mit sem veszítve hajlamosak vagyunk a használt motorok között kattintgatni. Aztán kezdődik a kuporgatás, mert a régóta kinézett típus lassan eléri a tíz – vagy húsz – éves kort. Az pedig egyet jelent azzal, hogy lassan elérhetőek lesznek nekünk, puszta földi halandóknak is. Mármint a korai példányok, külföldi papírokkal, 40 ezer kilométerre visszatekert órával. Lássuk, hogy miket fogunk hamarosan így nézegetni, hiszen az Egyesült Királyság leggyakoribb paripái közül várhatóan sok fog a hazai utakon kikötni.
A lista rögtön egy kis meglepetéssel kezdődik. Természetesen nem az a meglepő, hogy egy robogóval kezdődik a top10, hanem az, hogy ez az egyetlen ami helyet kapott a listán. Hiszen az angoloknál pont úgy a robeszek vezetik a kétkerekű eladási statisztikákat, mint gyakorlatilag a világ bármelyik más részén. A magyarázat talán az lehet, hogy egészen egyszerűen a nagymotorok időtállóbbnak bizonyultak, hiszen azok nagyrészt hobbi- és nem munkaeszközök. Jelenleg 4’163 fut belőlük az Egyesült Királyság útjain.
A ködös Albion leggyakoribb motorjainak listájára egyértelműen a hosszú élettartam és a tulajdonosok ragaszkodása miatt kerülhetett fel az óriás Bömbi. Az eladási mutatóknak ugyanis soha nem volt az éllovasa – még ott sem. Hiába, a luxus azért mindenhol luxus. Jelenleg 4’428 darab közlekedik.
A Yamaha izommotorja világszerte söpörte be a klasszikus formákra gerjedő motorosok elismerését. Elődjét 1999-ben váltotta le és egészen 2016-ig sikerrel árulták. Aztán jött az Euro4 és mindent tönkretett.
Az Egyesült Királyság útjain 4’461 darab robog a patinás megöregedés útján és biztosan akad néhány példány, ami várja a feltámadást. Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy ezekben a számokban nincs benne az 1’096 darab SP változat.
Ez a motorkerékpár egy remek példa arra, hogy a papírmunka bizony a nyugati világban sem megy mindig zökkenőmentesen. Ugyanis az a helyzet áll fent, hogy a literes sportmotornak a lista elején lenne helye. Ám a hatóságok ott is bejegyezték mindenféle néven ezeket a paripákat. Van ott YZF-R1, simán R1 és YZF R1 – kötőjel nélkül – is. Ha ezeket összeszámolnánk, akkor körülbelül 11 ezer motor jönne ki végeredménynek. Ám így a konzekvencia jegyében 4’854 darabot számolunk.
A régi CBR600F a maga idejében robbantotta az eladási listákat. Ráadásul tartós, kiforrott konstrukciónak bizonyult. A nagy népszerűségnek – sokan egyfajta keződmotorként tekintettek rá tévesen – és a hosszú élettartamuknak hála az ország tele van ezekkel a vasakkal.
A listák készítésének rákfenéje azonban ezt a típust is hátrébb sorolta. Ugyanis pont ugyanúgy járt, mint az R1. Keresztül-kasul mindenféle nevekkel illették a hivatlokban. Így aztán csak úgy repkednek az engedélyekben a különböző variációk. Ide most 5’063 motorkerékpárral került be, de a valós számok valahol 10’000 körül lehetnek.
Ha érdekel, hogy milyen motorok vannak még a listán, akkor kérlek lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »