Az AGV most igyekszik elébe menni a kritikáknak. Hiszen a felnyitható állrésszel rendelkező bukósisakok megosztó népszerűségnek örvendenek a motorosok között. A rajongói általában a kényelmességét éltetik, hiszen a fel- és levétele sokkal egyszerűbb. Ráadásul nem is kell annyiszor lekapni, mivel egy gyors boltban fizetés esetén elég felhajtani és máris megkönnyebbülten sóhajthat fel a pénztáros, hogy nem kirabolni jöttél őket.
Arról már nem is beszélve, hogy a nyári kánikulában a városi araszolgatás tényleg üdítőbb érzés nyitott arcrésszel, mint egy műanyag héj közepén puhára főni. A kritikusai pedig általában két dolgot emlegetnek. Az egyik, hogy ha a bukósisak egy főrészből áll, akkor komolyabb merevség érhető el, mintha kettőből. A másik pedig az, hogy a zárszerkezetnek köszönhetően a nyitható fajta tömege egészen biztosan nagyobb lesz, mint az egybe tökhéj társainak.

Menő a karbonszálas felület, de azért a színekkel nem kellett volna ennyire csínján bánni, már csak biztonsági megfontolásokból sem
Eddig ez így volt. Az AGV viszont úgy gondolta, hogy a hetvenedik születésnapjukra egy egészen különleges darabbal állnak elő, szembenézve a fő kritikai szempontokkal. Ugyanis az új bukósisak mindössze 1’295 grammot nyom a mérlegen, ami sok teli bukónak is a dicsőségére válna. És, hogy ezt hogyan érik el?
Úgy, hogy az egész héjszerkezetet szénszálas műanyagból gyártják és ezzel le is ütik azt a bizonyos másik legyet egy csapásból. A Sportmodular névre hallgató fejvédő ugyanis – a gyártó szerint – olyan becsapódás elleni védelemmel bír, mint a gyár csúcsterméke, az AGV Pista GP-R. Ez a tény és a csökkentett súly egészen biztosan kiflit töm a kritizálók szájába.
Távol álljon tőlem, hogy eszeveszett keresgélésbe kezdjek egy csomó után a kákán, de azt azért mégis meg kell említeni, hogy a csúcstechnológiát nem kerül kevés pénzbe megfizetni. A Sportmodular-t 749.- amerikai dollárért, azaz a cikk írásának időpontjában körülbelül 190’000.- forintért mérik. Ráadásul még haza is kell juttatni Észak-Amerikából, ugyanis egyelőre csak ott vásárolható meg.

Cimkék:
Vajon a Honda NSX vagy a Fireblade kerül ki győztesen egy klasszikus drag versenyből? Hölgyeim és uraim: tegyék meg tétjeiket.
Elolvasom »A harminchat éves Guy Martin két alkalommal már biztosan ott lesz egy utcai versenyen, hogy borzolja a kedélyeket.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »