Az AGV most igyekszik elébe menni a kritikáknak. Hiszen a felnyitható állrésszel rendelkező bukósisakok megosztó népszerűségnek örvendenek a motorosok között. A rajongói általában a kényelmességét éltetik, hiszen a fel- és levétele sokkal egyszerűbb. Ráadásul nem is kell annyiszor lekapni, mivel egy gyors boltban fizetés esetén elég felhajtani és máris megkönnyebbülten sóhajthat fel a pénztáros, hogy nem kirabolni jöttél őket.
Arról már nem is beszélve, hogy a nyári kánikulában a városi araszolgatás tényleg üdítőbb érzés nyitott arcrésszel, mint egy műanyag héj közepén puhára főni. A kritikusai pedig általában két dolgot emlegetnek. Az egyik, hogy ha a bukósisak egy főrészből áll, akkor komolyabb merevség érhető el, mintha kettőből. A másik pedig az, hogy a zárszerkezetnek köszönhetően a nyitható fajta tömege egészen biztosan nagyobb lesz, mint az egybe tökhéj társainak.
Eddig ez így volt. Az AGV viszont úgy gondolta, hogy a hetvenedik születésnapjukra egy egészen különleges darabbal állnak elő, szembenézve a fő kritikai szempontokkal. Ugyanis az új bukósisak mindössze 1’295 grammot nyom a mérlegen, ami sok teli bukónak is a dicsőségére válna. És, hogy ezt hogyan érik el?
Úgy, hogy az egész héjszerkezetet szénszálas műanyagból gyártják és ezzel le is ütik azt a bizonyos másik legyet egy csapásból. A Sportmodular névre hallgató fejvédő ugyanis – a gyártó szerint – olyan becsapódás elleni védelemmel bír, mint a gyár csúcsterméke, az AGV Pista GP-R. Ez a tény és a csökkentett súly egészen biztosan kiflit töm a kritizálók szájába.
Távol álljon tőlem, hogy eszeveszett keresgélésbe kezdjek egy csomó után a kákán, de azt azért mégis meg kell említeni, hogy a csúcstechnológiát nem kerül kevés pénzbe megfizetni. A Sportmodular-t 749.- amerikai dollárért, azaz a cikk írásának időpontjában körülbelül 190’000.- forintért mérik. Ráadásul még haza is kell juttatni Észak-Amerikából, ugyanis egyelőre csak ott vásárolható meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »