Nem, nem mentem el marketing szlogeneket kitaláló kreatív pozícióba dolgozni. Ezt a Kawasaki szülte meg és ezzel engedte útjára a motort. A Z650 ugye egyfelől “supernaked” – másrészt viszont ettől a szuperségtől éppen úgy nem kell félni, mint a zabolátlan ménestől, hiszen megfinomították azt. Minden sületlensége ellenére ez a szlogen vicces módon meg is állja a helyét a gyakorlatban. Sőt, azt kell mondani, hogy a való életben a motor pontosan azt hozza, amit ígérnek róla – éppen csak ki kell csomagolni a fellengzősség ládikájából.
Az előző oldalon részletezett alacsony nyeregben helyet foglalva szinte benne érezzük magunkat a motorban – az üléspozíció nagyon jó. Persze aki magasra nőtt, annak nem lesz ideális a térdszög – de vegyük tudomásul, hogy nem is mi vagyunk a Z650 célcsoportja. A blokk beindítása után kellemes hang jön a továbbra is a hasrész alatt levő végdobból, amely jobbra engedi ki a jól megtisztított gázokat. A kezelőszervek teljesen egyszerűek – semmi túlbonyolított hacacáré.
A blokk pedig hibátlanul és pontosan teljesíti az ígéreteket. Tényleg nagyon használható módon működik már alul is, aztán szépen erősödik – viszont semmiféle nagy durranást nem produkál semelyik tartományban sem. És ez így van jól, hiszen neki pontosan az a dolga, hogy ne ijesszen el egy kezdőt, ne sodorja veszélyes helyzetbe – ugyanakkor mondjuk egy előzésnél legyen elegendő tartaléka. A 66 newtonméterével ezt hozza is: nem kell mindig visszakapcsolgatni, szépen és kiszámíthatóan megy. Nem durván, de elfogadhatóan.
Mivel az élet – meg Illés Csabi oldalkocsis szekerének kipróbálása – úgy hozta, hogy a teszt során Kakucsringen kötöttünk ki, és sikerült ott egy nagyon jót motorozni a Z650 nyergében. Tényleg szembetűnő a motor kezes és kiszámítható viselkedése. Persze, tudom hogy itt nincsenek nagy tempójú váltott kanyarok, de egy közúti használathoz elszúrt futómű azért ezen a nyomvonalon általában már zavarba szokott jönni. A Z650 azonban igazán könnyen vezethető: a jó geometria – meredekebb villaszög – és a kisebb tömeg miatt igazi kis játékszer.
Nagyon kis kormányerő hatására vált irányt – és akár teljesen ívet is. Ez persze a közúton is ugyanígy kifizetődik: minden körforgalmat örömforrásnak tekinthetünk, amin valódi élvezettel dobálhatjuk át a közepes Zét. Hogy extrém sebességeknél hogy viselkedne az úton, az pedig nem is igazi kérdés, hiszen mindenféle szélvédelem hiányában az élvezhető sebességtartománya úgysem túl magas. Úgy 120-130 magasságáig érzed jól magad a nyergében – addig pedig tapasztalataim szerint nem nagyon hagy cserben.
Ráadásul ha már összehasonlítgattuk közvetlen elődjével, az árcédula mellett sem mehetünk el szó nélkül. Amikor kijött az ER-6n utoljára felfrissített változata, blokkolásgátlóval 2,3 millió forintba került. A Z650 meg úgy, hogy tipikus vásárlóközönsége számára jobban használható – és hozzá sokkal karakteresebb megjelenésű – motor lett, bizony nagyjából egy százassal olcsóbban vihető haza! Vagyis nem csak Magyarország teljesít jobban és küzdünk a deflációval: a Kawasakinál is ugyanez a helyzet.
Persze ahhoz, hogy boldog és elégedett Z650 tulaj legyél, pontosan be kell lőni a masina felhasználási területét. Városba, egy személlyel akár közepesen hosszú túrákra is abszolút alkalmas. Életed párjával a hátad mögött azonban lehetőleg ne ezzel akarj valami világ körüli útra indulni, mert sem pakolhatósága, sem az utasnak nyújtott kényelme nem teszi erre alkalmassá. Meg ha 210 centisre nőtted magad, akkor se nézegesd hosszasan a katalógusát, mert nem ő lesz a motorod. Viszont 175-180 alatti kezdőknek – akár lányoknak – és a tényleg normálisnál gyorsabb motorozásra nem vágyó rutinos rókáknak is maga lesz a tökély!
A harmadik oldalon találod a pontozást és a kategóriánként értékelést. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »