Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

Használt motor teszt
2017. december 31., vasárnap - Macko

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Hirdetés

Az első felfogatási pont gömbcsuklója a hűtő előtt

Ez után következett a teljesen széria, vagyis mindenféle oldalkocsis motorra elég gyakran alkalmazott Tripteq márkájú koporsó installálása. A szekér alvázastól-futóművestől komoly szerkezeti módosítás nélkül került beépítésre. Itt a lényeg abban volt, hogy a két csatlakozórúd geometriája hogyan került kialakításra. Csabi víziója az volt, hogy egy olyan fogatot alkosson, amely szélsőségesen magas sebességeknél is atomstabil marad. Ezt a célkitűzést szó szerint kísérleti alapon oldotta meg – néhány évnyi munkával.

Végletekig finomítva

Ennek a sziszifuszi fejlesztésnek minden részletét szó szerint lehetetlen bemutatni – csupán egy kis részletével szeretném illusztrálni nektek, hogyan jutott el Illés Csabi a motor mai formájához. Az oldalkocsi eredetileg – ahogy az megszokott – normális motorkereket kapott. Mivel azonban csak 15-ös felni fér a sárvédőívbe, a rajta levő gumi nagyrobogó-abroncs volt. Lévén más nem létezett a kérdéses méretben. Az egyik nagy sebességű tesztelés során a motoron elment a világítás.

Életem egyik legnagyobb élménye volt! Bevallom, utána közúton is elkunyeráltam…

A hiba keresése közben kiderült, hogy az oldalkocsi kerékjárati ívében elvezetett kábelek szó szerint megsemmisültek. Hogy mitől? A sebesség következtében akkorát nyúlt a harmadik keréken levő, és nem erre tervezett abroncs, hogy szó szerint kigyalulta a sárvédő teljes belsejét… A kísérletezés eredményeképpen került fel végül egy személygépkocsi felnije egy rá való autó-abronccsal. Ez egyrészt megfelelő sebességindexű, másrészt nőtt az oldalsó tapadófelület – így viszont a szerelvény stabilitása is ugrásszerűen javult.

Hosszú kísérletezés után egy alacsony profilú gumival szerelt autókereket kapott

Szintén ide tartozó “apróság”: Csabi még azt is megoldotta, hogy a BMW integrál fékrendszere tökéletesen működtesse az oldalkocsi tárcsafékjét. Hogy milyen intenzíven fékezni a masinával, az is rövidesen ki fog derülni!

 

A második oldalon jön a lényeg: milyen vezetni a K1200S Schwenker fogatot? Amit persze videón is megmutatunk – úgyhogy lapozz!

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Vadiúj V2-es blokkokkal jönnek az SWM gépei

Vadiúj vékettők

Cimkék: , , , , , ,

Előző bejegyzés

Interjú: egy magyar motoros futár a londoni dzsungelben

2017. december 29., péntek
Interjú

Következő bejegyzés

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök
Új motor teszt

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés