A visszahívásokat általában a járműgyártók intézik. Teljesen mindegy, hogy ki szállította a Hondának vagy éppen a BMW-nek – vagy bármely már márkának – a hibát okozó részegységet, maga a gyár vállalja a felelősséget és kommunikálja az esetet. Aztán nyilván lebokszolják a felelősséget és az anyagi terheket egymás között – de ez már nem ránk, vagyis a fogyasztókra tartozik. A közelmúltban kirobbant fékbotrány azonban annyira komolynak tűnik, hogy a Brembo saját maga reagált rá.
A baj egy bő hete került napvilágra az Amerikai Egyesült Államokban. Márka szinten először az Aprilia, majd a Ducati jelentett be visszahívást, amelyek csak az USA területén több mint 10’000 motorkerékpárt érintenek. Akkor csak találgatni tudtuk, hogy kiket fog még utolérni a dolog – hiszen számos gyártó szerelte a Brembo érintett PR16 radiális főfékhengereivel sportos és gyors motorjait. Egy héttel a baj kiderülte után maga az olasz anyavállalat is reagált.
A Brembo SpA, a járművek tárcsafékrendszereinek vezető gyártója a nemzetközi sajtóban megjelent hírekkel kapcsolatban – amelyek bizonyos esetekben téves információkat is tartalmaztak – a következőket kívánja kiemelni:
A gyártási folyamatok során alkalmazott folyamatos minőség-ellenőrzésnek köszönhetően derült fény arra, hogy az első radiális főfékhengerek (15 és 16 milliméter átmérőjű) dugattyúja meghibásodhat. Az érintett termékek 2015 és 2017 között készültek és többféle motorkerékpár modell esetében kerültek felszerelésre. Kizárólag a következő márkák típusai érintettek:
A visszahívás nem érint más gyártókat vagy egyéb főfékhengereket, illetve semmilyen önálló alkatrészként értékesített egységet, amelyet a Brembo viszonteladói hálózatából vásároltak. A Brembo pontosan tájékoztatta a gyártókat a problémáról, így valamennyi érintett jármű tulajdonosát márkaszervize fogja értesíteni. A hibát a legközelebbi márkaszerviz főfékhenger cserével javítja.
Azt hiszem, ezt a hozzáállást nevezhetjük teljesen korrektnek. Nyilvánvaló, hogy nálunk Európában keveseknek kell pánikba esni, hiszen nincs túlzottan durva motoros szezon – tavaszig pedig a megkeresések biztosan megtörténnek és mindenki tökéletes, a márkához illő Brembo fékekkel vághat neki a 2018-as szezonnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »