Ameddig az indiai konyha gyakoralatilag osztatlan sikerrel zsebeli be a világ ínyenceinek elismerését, addig a motorgyártásukkal szemben már valamivel vegyesebb érzéseket táplál a nyugati civilizáció egyszeri érdeklődője. Pedig a piac, amit képviselnek rendkívül nagy. Mellettük a nekünk gyártott motorokat úgy tűnhet, mintha csak úri passzióból tervezgetnék. Mintegy mellékesen. Tehát ha valahol, akkor abban az országban, ahol több mint 1.3 milliárd ember él – akiknek a nagy része tekint a motorkerékpárra közlekedési megoldásként – kell lennie tapasztalatnak. Az ottani közegben pedig a Hero MotoCorp számít a legszámottevőbb gyártónak, akik nem voltak restek Milánóig elvinni új tanulmánymotorjukat. Ő itt az Xpulse, és egyáltalán nem fáj a szemnek.
A Hero nagyon kevés információt osztott meg a nagyvilággal. Így igazából arról tudunk beszélni, amit szabad szemmel is látni. Azt tudjuk mondani, hogy úgy tűnik, ez egy kalandmotor szeretne lenni. Nem csoda. Iszonyúan divatos manapság ez a szegmens. Miért is ne akarnának maguknak is tortaszeletet az indiaiak? A 21-es első kerék pedig arról árulkodik, hogy a kalandosságot komolyan is gondolják. Ennek ellenére a bemutatkozó videójukban nem mutatják meg olyan terepen, amit egy jobb sorsra ítélt Bandittal ne lehetne abszolválni. De a hangulat rendben van.
Első pillantásra úgy tűnik, hogy LED-es fényszórókkal képzelik a kalandozást, és egy egészen kis méretű szélvédő gondoskodik arról, hogy arrébb hessegesse a kellemetlen fuvallatokat az egyszeri motorosról. A motort úgy tűnik, hogy egy darab henger fogja mozgatni, de arról, hogy ez mekkora és milyen erőt képvisel, semmit nem lehet tudni.
A motor minden esetre úgy tűnik, hogy egy olyan fontos kiegészítővel érkezik, amit sajnos a modern motorgyártás egyre inkább elhanyagol. A középállványra gondolok. Nyilvánvalóan hasznos kiegészítő, de ha valóban terepre szánják, akkor lehet hogy útban lesz. Ezen kívül érdemes még vetni egy pillantást a bukócsőre, amin van egy borzasztóan aranyosan szemlélődő ködlámpa. Itthon valószínűleg nem fogunk vele találkozni, akkor sem, ha egyszer elkészül a gyártásra kész változat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »