A KTM bemutatta az új 2018-as elektromos enduroját. Szó nincs róla, hogy leváltanák vele a jelenlegi Freeride E sorozatot, hanem tovább bővítik azt. Az E-SM supermoto technikáját hordozza a legújabb generációs elektromos E-XC, vagyis közúton is használható enduro is. A jövő évi masina egy erősebb motort kap, ezért nagyobb kapacitású, 3,9 kWh-s akkumulátort ad hozzá az osztrák gyártó. A lítium-ion egység az ígéretek szerint tovább bírja majd egy töltéssel, így nem kell annyit rohangálni a konnektor után – élettartama pedig 700 ciklus körül lesz.
A motor egy 250-es robbanómotoros endurohoz hasonlatos tömegében és teljesítményében. Éppen csak némileg több forgatónyomatékkal tekeri a hátsó kereket. A KTM azt mondja, hogy a csúcsteljesítménye 24 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 42 newtonméter lesz. Az első rugózást két 43 milliméteres WP Xplor villa biztosítja, míg a hátsót egy WP PDS Xplor névre hallgató rugóstag végzi el. Ezek természetesen minden létező paraméterükben a felhasználási igényekhez igazíthatók.
A KTM a motor mellé természetesen külön akkumulátor töltőt is ad, ami a régebbi motorokkal is kompatibilis lesz. Az akku az elektromos hajtás tetején van elhelyezve, így akár a helyén is tölthető a garázsban, de egy mozdulattal kivehető és cserélhető is. Így aki megengedheti magának, az akár tartalék energiát is vihet magával, és egy mozdulattal cserélheti a lemerült egységet. Mi több, az akksit lízingelni is lehet, így élettartama végén simán újat kap helyette a tulaj – mindig a legújabb generációból. Hiszen a motor ezen része fejlődik jelenleg a leggyorsabban.
Mint tudjuk, az Alta Motors is bemutatta az új elektromos motorját. Bár a két gép között elég sok különbség van műszaki téren is, nagy kérdés, hogy a KTM az árversenyben hogy veszi fel a kesztyűt. Főként, hogy itt nálunk Európában miként viszonyulnak majd egymáshoz. Bízzunk benne, hogy egyre több felé találkozhatunk csendben surranó narancs terepgépekkel, amik sem az állatokat, sem a gyalogos kirándulókat nem zavarják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »