Talán lehetetlen vállalkozás lenne véka alá rejtenem azt, hogy a Benelli TRK502 elnyerte a szimpátiámat. A helyén kell kezelni, és annak látni, ami. Mégis, a felboríthatatlan előítéletek miatt az a megérzésem, hogy sokan nem mernek majd belevágni a barátkozásba. Amikor megemlítettem, hogy van nálam egy Benelli, kétféle véleménnyel találkoztam. Az egyik szerint olasz szar, a másik szerint kínai fos – hangzott el az ítélet, még mielőtt bármit is mondhattam volna róla. A verdikt persze többnyire a távol-keleti gyártást firtatta – pedig az, hogy 2005-től kezdve a Qianjiang csoport adja a pénzt, a gyártás pedig szintén Kínában történik, nem valamiféle tragédia.
Az előítéletekkel láthatóan a gyártó is számol, nyilvánvalóan nem véletlen a gazdag felszereltség. A minőségérzetet pozitív irányba tolja a legtöbb helyen az anyagválasztás, bár azért akadnak finomításra váró részletek. És lehet, hogy a kipufogódob takaró lemez nem sikerült jól, vagy a hegesztési varratok néhol lehetnének szebben eldolgozottak, de fel kell tennünk a kérdést. Valóban ez számít? Na jó, próbáljuk meg több információval. Valóban ez számít egy olyan motoron, ami már emberközeli áron, kétmillió forintért hazavihető nulla darab kilométerrel az órájában, és egyébként mindent tud, amire az átlag motorosok egészen széles körének valójában szüksége van?
A Benelli igazán próbál a kedvünkre tenni. Ez pedig nem csak az alapfelszereltség terén érhető utol, hiszen a kevésbé szépen sikerült részletek mellett akadnak ugyanúgy kiemelkedőek is. Vagy említsük meg azt, hogy Pirelli Angel gumikon lehet kigurítani a szalonból a TRK-t – tehát az első cseréig nem lesz gond a tapadással!
Azt gondolom, hogy aki a motorozáshoz valóban reális szempontok szerint keres egy rendes, felnőtt embernek való méretekkel rendelkező motort, az nem nagyon fog csalódni. Az, aki nem egy lóerőktől duzzadó vadállatot akar, az nagyon jókat fog motorozni. Ez a motor annak való, aki az ideje nagy részét aszfalton fogja tölteni. Hiába az olyan off-roados részletek, mint a visszahajló váltókar vagy a kikapcsolható ABS. Tehát a Benelli TRK502 nem egy kőkemény túrabakancs, hanem egy szerethető pihe-puha túracsizma, ami persze kínai is – de engedjük el a szó pejoratív értelmét! Ne a szomszédnak vagy a haveroknak vásároljunk motort, hanem a saját örömünkre!
A következő oldalon a kategóriánkénti rövid értékelés és pontozás található. Lapozz!
Cimkék:
Van egy maroknyi magyar motoros, akik a számukra rendezett versenyeken rendre agyonverik európai riválisaikat. Ők a Hungária Rendőregylet.
Elolvasom »A bajorok aranybányája a GS sorozat, amely egykoron az R80 G/S modellel indult. A Heritage család új tagja, az Urban G/S neki állít emléket.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »