Mit tehet az ember, ha beszállna a versenyautózás piacára, de nincs annyi pénze, hogy egy Forma 1-es istállót tartson fenn? A megfejtés a Griiip G1. A jármű, melyet az Aprilia jól ismert V4-es erőforrása hajt, jelenleg a Formula 1000, illetve az olasz Formula X versenysorozatban mutathatta be, mit is tud igazán. És, hogy mit is tud igazán? Erre csak annyit mondok, jobb, ha az ellenfelei felkötik a gatyát.
A Griiip egy 2015 végén induló Start-Up vállalat, amely versenyautókat tervez, és gyárt a belépő szintű verseny kategóriákba. A cég pályaautókat használ fel platformként az új technológiák gyors fejlődéséhez, ezzel elősegíti az iparág hatékony virágzását. A vállalkozás jövőbeli profiljában szerepel hibrid, és tisztán elektromos hajtású versenyautó is.
A Griiip G1 egy teljesen új fejlesztés, melynek minden eleme – leszámítva az erőforrást – a bibliai értelemben vett Szentföldön született meg. Az erőforrást az Aprilia egyliteres V4-ese, a 201 lóerős RSV4 motorja biztosítja.
Így hamar kiderül, hogy a projektben az Aprilia csak motorszállítóként van jelen. Az aprócska versenyautó menetkész tömege mindössze 390 kilogramm, így a motornak mondhatni meg se kottyan a jármű mozgatása.
A Griiip vállalat egyébként meglepő módon alig eszközölt módosításokat az Aprilia csúcsmotorján. Így például a kihajtás oldalán lánc helyett egy tengely juttatja a motor teljesítményét az önzáró differenciálműhöz. A tervezéskor a tömeg mellett fontos volt az egyszerű javíthatóság is, így fordulhatott elő az, hogy a szénszálas szerkezet alatt alumínium helyett (könnyen javítható) króm molibdén váz kapott helyet.
Az Izraelben tervezett, de Olaszországban összeszerelt Griiip G1 ára igencsak borsos: 52’900 EUR, ami nagyjából három Aprilia RSV4 RR árának felel meg. Ám érdekes módon ebben a kategóriában ez a versenyautó még mindig olcsónak számít. Bár a versenyautózás az én szívemtől még mindig messze áll, ha választanom kéne, inkább ülnék egy olyan autó ülésében, amit egy igazi Superbike motorja repít.
Úgy tudjuk, a cég tervezi egy saját széria elindítását, ugyanis autójuk már futamgyőzelmet is magáénak tudhat a jelenlegi Formula X nevű olasz bajnokságban. Ha minden a számításaiknak megfelelően alakul, jövőre már el is rajtolhat az első Griiip G1-es versenysorozat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »