Mit tehet az ember, ha beszállna a versenyautózás piacára, de nincs annyi pénze, hogy egy Forma 1-es istállót tartson fenn? A megfejtés a Griiip G1. A jármű, melyet az Aprilia jól ismert V4-es erőforrása hajt, jelenleg a Formula 1000, illetve az olasz Formula X versenysorozatban mutathatta be, mit is tud igazán. És, hogy mit is tud igazán? Erre csak annyit mondok, jobb, ha az ellenfelei felkötik a gatyát.
A Griiip egy 2015 végén induló Start-Up vállalat, amely versenyautókat tervez, és gyárt a belépő szintű verseny kategóriákba. A cég pályaautókat használ fel platformként az új technológiák gyors fejlődéséhez, ezzel elősegíti az iparág hatékony virágzását. A vállalkozás jövőbeli profiljában szerepel hibrid, és tisztán elektromos hajtású versenyautó is.
A Griiip G1 egy teljesen új fejlesztés, melynek minden eleme – leszámítva az erőforrást – a bibliai értelemben vett Szentföldön született meg. Az erőforrást az Aprilia egyliteres V4-ese, a 201 lóerős RSV4 motorja biztosítja.
Így hamar kiderül, hogy a projektben az Aprilia csak motorszállítóként van jelen. Az aprócska versenyautó menetkész tömege mindössze 390 kilogramm, így a motornak mondhatni meg se kottyan a jármű mozgatása.
A Griiip vállalat egyébként meglepő módon alig eszközölt módosításokat az Aprilia csúcsmotorján. Így például a kihajtás oldalán lánc helyett egy tengely juttatja a motor teljesítményét az önzáró differenciálműhöz. A tervezéskor a tömeg mellett fontos volt az egyszerű javíthatóság is, így fordulhatott elő az, hogy a szénszálas szerkezet alatt alumínium helyett (könnyen javítható) króm molibdén váz kapott helyet.
Az Izraelben tervezett, de Olaszországban összeszerelt Griiip G1 ára igencsak borsos: 52’900 EUR, ami nagyjából három Aprilia RSV4 RR árának felel meg. Ám érdekes módon ebben a kategóriában ez a versenyautó még mindig olcsónak számít. Bár a versenyautózás az én szívemtől még mindig messze áll, ha választanom kéne, inkább ülnék egy olyan autó ülésében, amit egy igazi Superbike motorja repít.
Úgy tudjuk, a cég tervezi egy saját széria elindítását, ugyanis autójuk már futamgyőzelmet is magáénak tudhat a jelenlegi Formula X nevű olasz bajnokságban. Ha minden a számításaiknak megfelelően alakul, jövőre már el is rajtolhat az első Griiip G1-es versenysorozat.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A robogós bandák által elkövetett bűnügyek ma London egyik igen komoly problémájává lettek. A rendőrség tehetetlen, kicsit kétségbeesetten küzd.
Elolvasom »Az új motoros generáció fájó hiánya fejtörésre kényszeríti a motorgyártókat. A megoldás még várat magára. Vagy talán egyszerűbb, mint hinnénk?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »