Amennyiben Rajiv Bajaj nevét egy semleges szövegkörnyezetben olvasod, nem is biztos hogy beugrik, kiről is van szó. A családneve persze adhat némi támpontot. A Bajaj Auto ügyvezető igazgatójaként a világ egyik legnagyobb járműipari konszernjének feje, így ha ő mond valamit, azt érdemes komolyan venni. Az Economic Times számára adott interjújában pedig elmondta, hogy a Ducati eladását tervező Volkswagen Csoporttal már a tárgyalások vége felé járnak.
“Közel járunk hozzá, hogy aláírjunk egy nagyon gyümölcsöző megállapodást.” – mondta Rajiv – “Még nem biztos, hogy sikerül megvásárolnunk az olasz márkát, de amennyiben igen, az hatalmas lehetőségeket nyit meg a számunkra. Ezért tartunk mindig elegendő készpénzt készenlétben, hogy amikor eljön egy ilyen lehetőség, akkor készen álljunk!”
Most pedig jöjjön a hír sokkoló része. A Ducati nyilvántartott piaci értéke 1,5-1,6 milliárd dollár – a Volkswagen is vélhetően nagyságrendileg ennyit szeretne kapni érte. Tudjátok mennyi a Bajaj hivatalos, bármikor mobilizálható készpénz készlete? 13 milliárd dollár…. Tehát ennek előrántásához nem kell semmit eladniuk, ez készenlétben van! Forintosítsuk, és írjuk le, hogy 3,419×10¹² forint? Vagy simán mondjuk, hogy bármikor vehetnek maguknak nyolc és fél Ducatit? Mindenhogy durva!
Reálisan végiggondolva messze a legértelmesebb frigy lehetne ez mindkét fél részére. A Bajaj jelenleg fő piacán, Indiában az egyre növekvő lökettérfogatú gépeihez nagyon jól tudna használni fejlett menetvezérlő elektronikákat. Ezen és sok más téren is szükségük van a Ducatinál felhalmozódott hihetetlen tudásra. Az olasz márka pedig a hosszú távú folyamatos fejlődéshez nagyságrendileg korlátlan tőkéhez jutna. Ahogy mondani szokták: az idő majd eldönti – de a Bajaj-Ducati frigy tényleg sikeres lehet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »