A nem túl rövid és igen változatos teszt során nem volt olyan érzésem, hogy egy minden paraméterében állítható upside-down villa sokkal többet tudott volna. Ez a kijelentés persze így elég amatőrnek tűnhet, és nem is azt mondom ezzel, hogy nincs különbség a kettő közt. Csupán annyit, hogy normál, esetleg egy kissé sportosabb, ám közúti felhasználás során nincs égető szükség egy csavargatható, netán elektronikusan állítható futóműre. Az elejét sikerült összehangolni a hátuljával, harmonikusan mozog a motor mindenféle íven és tempónál.
A pozitív úthibák nem tartoznak a futómű kedvencei közé, de ilyen kis rugóúttal és sportos hangolással ez természetes. Megszokást igényel a kardánhajtás befolyása és a hosszanti főtengely miatt fellépő billenő érzet, amelyet egy kezdő boxeres a futómű hibájának tudhat be. Ne aggódjon senki, a futóművel minden rendben van, a fent említett jelenség a konstrukció sajátossága. Minden motoros réme a rossz út és a nagy tempó nászából eredő kormánycsapkodás. Ezt a hajlamot enyhíti az alapfelszereltség részét képező kormány lengéscsillapító, amelyért piros pont jár a tervezőknek.
Ha már ilyen szépen gyorsulgatunk és fűzzük a kanyarokat egymás után, akkor nem árt, ha meg is tudunk állni, ha a helyzet megköveteli. Előre két tárcsa került az öntött alumínium felnire. Nem radiálisan rögzített, de Brembo nyergek fogják közre a két 320 milliméteres tárcsát, míg hátul csak 265 milliméter átmérőjű ez az alkatrész. Megszokást igényel a hirtelen felépülő erőteljes fékhatás, ám utána már kiszámíthatóan teszi a dolgát a rendszer. Blokkolásgátló felügyeli a fékezés folyamatát, amely nagyon hamar közbelép. Nem hagyja, hogy a motoros szájra essen egy elbaltázott fékezés során – ez jó.
Az meg még jobb, hogy egy mozdulattal ki is iktathatjuk ezt a felügyeletet. Tudnunk kell, ha ezt meglépjük, akkor automatikusan a kipörgésgátló is szabadságra megy. Kellő összeszokás után így már sokkal mókásabban lehet a Racer nyergében motorozni, azonban azt jó, ha szem előtt tartjuk: nem véletlenül találták ki ezt a segédeszközt, mert néha még egy profi is pörög a hátán, mint a büdösbogár. Ez pedig utcán, a haverok és a járókelők előtt nagyon ciki. Sokkal cikibb, mint az, hogy nem húztál száz méteres füstölgő gumicsíkot a kanyarban, hanem inkább ledadogó gyújtással rajzoltad az ívet.
Összességében nehéz objektíven vizsgálni az R nineT Racer-t, ugyanis nem egy hétköznapi motorkerékpárról van szó. Még a motorok iránt kevésbé fogékony embertársainkból is kivált minimum egy mosolyt vagy valamiféle megnyilvánulást az elismerés jeléül. A távoli szemlélő is egyből felismeri, hogy ez egy kicsit más, mint a többi motor, ami nap mint nap az utcán rohangál.
Ez is a célja a BMW-nek a Heritage családdal: a motorozás klasszikussá érett korszakát próbálja visszacsempészni a jelenkorba úgy, hogy a laikus szemlélő is egyből értse, hogy miről van szó és valamiféle birtoklási vágyat ébresszen az olyanokban is, akik még soha nem ültek motoron. Teljes mértékben az érzésekre épít az egész R nineT família. Ez a motor nem a realitásról és az ésszerűségről szól. A kevesebb néha több elvet követve egyszerűsítettek a futóművén és a fékein, ám a formatervet még ütősebbé tették, hogy ne támadjon hiányérzete a felhasználónak.
Nyilván akad komolyabb technikai arzenált felvonultató motorkerékpár házon belül is, de nincs még egy olyan, amelyik ennyire rájátszik a stílusra. Az ember pedig könnyen befolyásolható és hamarabb képes a szíve után menni, mintsem, hogy a fejét kövesse. Hiába olcsóbb, mint az R nineT, azért még így is meggondolja az ember, hogy megér-e 4’392’000.- forintot ez a járgány. Aztán hagyja a csudába ezt a latolgatást, nincs mit tenni, ha beleszerelmesedett és van is elegendő összeg a számláján, akkor már nem sokáig van meg az a pénz. Elballag a szalonba, aláírja a szerződést, várja az átadás pillanatát, hogy utána teljesen átadhassa magát a café raceres életérzésnek. Garantált lesz a sikerélmény – ha nem egy kimondottan high-tech guru az illető, akkor élvezni fogja a gyors motorozás színtiszta esszenciáját.
Jön a pontozás és a kategóriánkénti értékelés. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »