Másfél évvel ezelőtt ódákat zengtünk a Ducati Multistrada Enduro kiviteléről, igaz akkor még csak a sajtóanyagot tudtuk végigbogarászni. Mára viszont valós felhasználói tapasztalatok is kiderültek a motorról. Nagyon hirtelen és minden előzetes pletyka nélkül robbant be a gép a 2015-ös milánói kiállításra, és a rossz nyelvek szerint, mint a legtöbb új motort, ezt a gépet sem tesztelték eleget a piacra bocsátás előtt. Abban viszont meg kell védeni a gyártókat, hogy millió teszt ide vagy oda, a valós felhasználási körülmények sokszínűségét semmi nem képes pótolni. Itt derülnek ki a rejtett hibák, amelyek a tesztek során megfelelőnek bizonyultak. A rendes és lelkiismeretes gyártó ilyenkor pedig visszahívja a hibás terméket – így tett a Ducati is.
Biztonsági visszahívást rendeltek el a Ducati Multistrada 1200 Enduro kivitelénél, ugyanis a Sachs gyártmányú hátsó lengéscsillapító balesetveszélyessé válhat. A motorkerékpár intenzív terepes használata során a hátsó gátló alsó rúdja eltörhet és elválhat a rugós tag a rögzítési ponttól. A motor irányíthatatlanná válhat ezáltal és talán nem kell túlzottan ecsetelni, hogy a motoros ilyenkor nagyon hamar bibis lesz.
A Ducati a tulajdonosokat levélben értesíti a lehetséges hibáról, akiknek minél hamarabb fel kell venniük majd a kapcsolatot a hivatalos márkakereskedésükkel vagy márkaszervizükkel. A nem megfelelő alkatrészt természetesen garanciában cserélik egy robusztusabb típusra. A hibás modellek sorozatszámát itt is megtekinthetitek, de szerencsére nem eget rengető mennyiségről van szó. A hibából kifolyólag bekövetkezett személyi sérülésről egyelőre nem tudunk.
Cimkék:
Második évére jelentős, a felhasználói élményt fokozó fejlesztéseket kapott a motoglobe.eu mobil útvonalrögzítő alkalmazás. Nézzük, melyek ezek!
Elolvasom »Szinte elakad az ember lélegzete, miközben nézegeti a Titan BMW bobberét. Gyönyörű, harmonikus forma, ám nehéz út vezetett a végeredményig.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »