Aaron Wood az ausztráliai Queenslandben haladt Honda CBR1000RR-jével 2017. március 28-án este, amikor is a Clem 7 nevű alagútban utolért egy Toyota Pradot. A motor sebességét a rendőrség 80 kilométer/órában állapította meg – ezzel nem is lett volna semmi baj. Csakhogy az autó húzott egy utánfutót, amelyen egyebek mellett egy ágybetét is volt. Ráadásul legfelül és nem megfelelően rögzítve. Így alákaphatott a menetszél, ami megemelte és szemvillanás alatt egyenesen a motor előtt tette le az aszfaltra.
A pilótának úgy kellett megállítani a motort, hogy a terjedelmes – és ráadásul jó vastag – matrac teljes egészében beszorult a két kereke közé. Ezzel együtt sikeresen hajtotta végre a manővert: a végén volt némi billegés, de végül talpon maradt. Öröm az ürömben, hogy ha a motor mellett fejezte volna be a mutatványt, legalább puhára esik… Na de inkább nézzük, hogy is történt!
Szó szerint mindenféle reakcióidőn belül landolt előtte az ágybetét, így mire Aaron a fékhez nyúlt, a motor első kereke lendületből ráfutott, sőt túl is volt a matracon. Alighanem ez a szerencsétlen körülmény – hogy reagálni sem volt ideje – mentette meg egy tisztességes zakótól. Amennyiben előbb észreveszi, előbb is kezd fékezni – és ha már összeült első futóművel éri el a matracot, aligha ússza meg ilyen olcsón. De ha pont rajta levő első kerékkel kezdi berántani a fékkart, akkor sem járt volna sokkal jobban.
Így azonban, hogy semmire nem volt esélye sem, a járműfizika szépen átsegítette a bajon. Amennyiben előbb észleli, könnyen rosszul dönthetett volna. Tipikus példaként érdemes felidézni ezt az egy évvel korábbi hasonló esetet: a csónakról leeső feltűnő színű tárgy szépen magához húzta a pechesebb pilóta szemét – így szegény telibe is verte azt és jó nagyot esett…
Végszó: bármi esik előtted az útra, soha ne nézz rá! Nem kis kérés, tudom – de ez az egyetlen esélyed a túlélésre!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »