Azt gondolnánk, hogy az exkluzív termékeket gyártó vállalatok élete fenékig tejfel, főleg az olaszoknál. Az biztos, hogy az MV Agusta vezetősége tudja mi az a dolce vita és a kőkemény sportmotorozás, azonban a cégvezetés gazdasági oldalával mindig is hadilábon álltak. Hiába az AMG-vel kötött együttműködés és hiába dobáltak piacra szebbnél szebb aszfaltszaggatókat, a tavalyi év elején igencsak kifogytak a pénzből. Csődvédelem alá kerültek, a fejlesztések is jelentősen lelassultak. Giovanni Castiglioni – a vezérigazgató – rajta van az ügyön, hogy kirántsa a bajból a vállalkozását, ehhez azonban újabb befektetőkre lenne szüksége.
A fogyasztói szokásokat figyelembe véve a sportmotor részlegről átcsoportosították a pénzeket a népszerűbb naked változatok fejlesztésére. A tavalyi évre két új modellt is ígértek, ennek csak a fele teljesült. A novemberi EICMA-n bemutatásra került az MV Agusta Brutale 800RR, amely a nevéhez illendő módon tényleg brutális lett. Nagy reményeket fűznek még a Brutale 1200-as változatához – ezt a négyhengeres masinát viszont csak idén fogják bemutatni. Bíznak benne, hogy sikert aratnak vele és további modellek fejlesztésére fordítható bevételt generálnak.
A két új Brutalétól remélik, hogy újabb befektetők figyelnek fel majd az MV Agusta sikereire. Állítólag már sikerült néhány pénzforrást meggyőzni, hogy működjenek együtt Castiglioniékkal – ha csak ideig-óráig is tart a pénzbefecskendezés, az is elég lehet az életben maradáshoz. Az új modellekhez ennél viszont több kell – bízzunk benne, hogy az eddigieknél gyümölcsözőbb együttműködést sikerül létrehoznia a laza talján vezetőségnek.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Dakar második, de első igazinak nevezhető napján a címvédő Toby Price szakaszt nyerve ugrott az élre. Honfitársaink is keményen nyomják!
Elolvasom »A harmadik napon ezer kilométer felett kellett teljesíteni a Dakar mezőnyének. A navigáció is komoly kihívást jelentett. Barreda az élre állt!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »