Az amerikaiak nem csak az elnökválasztás kapcsán tudják meglepni a világot. A MAD Industries olyan harmonikus scrambler átiratot tett le az asztalra egy Honda CB500F-ből (!) kiindulva CB500S néven, hogy megemeljük előttük a kalapunkat bukósisakunkat.
A MAD Honda CB500S (S, mint scrambler) építése során körülbelül csak a hátsó zártszelvény lengővillához nem nyúltak hozzá, azon kívül mindenhez. Még a motorblokkot is inkább sötétre fényezték, hogy jobban passzoljon a motor karakteréhez. Elsőként módosították a vázat, az üléseket és rövidebbre cserélték a kipufogót. A fényezés során a ’70-es évek ‘JPS’ Lotus F1 autók szellemét kívánták megidézni a fekete-arany festéssel.
A legdurvább beavatkozás a futómű környékén fedezhető fel. Előre egy CBR600RR-ből emelték át a 41 milliméteres, fordított Showa Big Piston teleszkópokat. Innentől szinte adta magát a radiális féknyereg, ami a donorral ellentétben már két tárcsához kapcsolódik. A stílusban passzoló 40 küllős felnikre Continental Trail Attack 2-es gumikat húztak, amin szintén visszaköszön az fekete-arany színvilág.
A kormányt, hogy kellően magas és kényelmes legyen egy supermotoról mentették át, amire a PSR-től származó markolatokat és hat fokozatban állítható fék- és kuplungkart illesztettek. Ugyanez a cég szállította a diszkrét blokkvédőt és a medvecsapdára hajazó terepes lábtartókat. A rácsokkal megvadított hét col átmérőjű LED-es fényszóró 1’900 lumen fényerővel hasítja ketté az éjszakai sötétséget, az indexeket is a lámpatestbe integrálták.
A MAD Honda CB500S képekeit elnézegetve néhány napon belül másodszor is megfogalmazódott bennem: Isten óvja Amerikát!
Cimkék:
Kedves olvasónktól kaptunk néhány fotót olyan apró nyalánkságokról, amelyek neki különösen tetszettek, miközben bejárta az EICMA kiállítását.
Elolvasom »A Zero Motorcycles elektromos gépei jövőre nem csak erősebb és hosszabb hatótávú típusokkal bővülnek. A1 kategóriásokkal is, amik nem is rosszak!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »