Természetesen semmi tényszerűt nem lehetett tudni, de egyre több helyen hallhattuk és olvashattuk, hogy a páratlan múlttal rendelkező, de bizony sok hányattatáson átesett Ducati újabb nehéz időszak elé néz. Négy éve, hogy az Audi megvásárolta az olasz vállaltot, amely azóta vitán felül valaha volt legsikeresebb időszakát éli: tavaly 55’000 motort adtak el világszerte. Európában és az Egyesült Államokban nagyon komolyan tudták növelni piaci részesedésüket.
Jogos a kérdés: bolond a Volkswagen csoport, hogy miután ennyi pénzt beleölt és végre talán nyereségesre fordította a legendás vállalatot, fogja és eladja? A magyarázat amúgy egyszerű lenne: közben történt egy nagyobbacska malőr, amit dízel-emissziós botrányként ismerünk. A károsanyag-kibocsájtással kapcsolatos csalás okozta károk ugyanis bődületesek: a cégcsoport olyan be nem tervezett kiadásokkal kénytelen szembenézni, amelyek simán indokolhatják a pusztán gazdasági alapon meghozott döntést.
A VW Csoport igazgatótanácsának tagja, Rupert Stadler azonban a napokban nyilatkozott az egyik brit motoros médiumnak, amely során tömören fogalmazott: “A Ducati nem eladó!” – sajnos sokkal többet nem árult el a témáról, de azt nyomatékosan megerősítette, hogy gazdasági okai sem lehetnek, hogy megváljanak a Ducati márkától. Ami tehát valóban azt látszik megerősíteni, miszerint az olasz márka már hozza és nem viszi a pénzt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »