Néhány évvel ezelőtt komolyan úgy tűnt, hogy a Honda az elsők között fog elektromos sportmotort készíteni. 2011-ben ugyanis bemutatták az RC-E kódjelű villanyáram hajtotta superbike koncepciójukat – amelyről aztán azóta is teljes csend van. Akár azt is hihetnénk, hogy a program hamvába holt – pedig erről szó sincs.
A piacvezető anyacéghez nagyon is közel álló Mugen (Soichiro Honda fia, Hirotoshi alapította a vállalatot, amely aranyszárnyas autók és motorok tuningolására szakosodott) ugyanis mindjárt a rákövetkező esztendőben, 2012-ben rajthoz állt a Man TT Zero (vagyis káros anyagot ki nem bocsájtó járműveket magába foglaló) kategóriájában. A gépet az RC-E technikai alapjain fejlesztették tovább, első számú pilótájuk pedig a szintén Honda-szerződéssel rendelkező szupersztár, John McGuinness lett.
A gépet persze azóta is fejlesztik: a 2012-es „sima” Shinden után 2013-ban jött a Shinden Ni, 2014-ben a Shinden San, 2015-ben pedig a Shinden Yon. A John McGuinness és Bruce Anstey alkotta versenyzőpáros az előző két versenyen az arany- és ezüst medálokat hozta el. A sokszoros bajnokról láthattatok már videót, hogy megy a Shinden nyergében (érdemes újra megnézni, nagyon durva!), legutóbbi győzelménél pedig átlagsebessége már átlépte a 192 kilométer/órát.
A Honda bejelentette, hogy a januári Tokyo Auto Salon standján Marc Marquez RC213V MotoGP masinája mellett a TT győztes Shinden Yon lesz kiállítva. Mivel hivatalosan a Mugen nem visel Honda logót – a tokiói standon pedig eddig még csak gyári gépek tűntek fel -, a bejelentés akár egészen komoly utóhatással is bírhat. A márkához közeli források egyértelműen arra következtetnek belőle, hogy hamarosan egy csendes és gyors Honda fog feltűnni a színen. Remélhetően nem túl sokára már az utcákon is!
Cimkék:
A csonka prológ és a törölt első szakasz után a másodikon végre elindulhatott a Dakar Rally. Igaz, ezt az etapot is lerövidítették egy kicsit.
Elolvasom »A Dakar 3. szakaszát ismét megrövidítették, és a navigáció is pofon egyszerű volt. A Honda élmenője simán behúzta a napot, majd megbüntették.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »