Néhány évvel ezelőtt komolyan úgy tűnt, hogy a Honda az elsők között fog elektromos sportmotort készíteni. 2011-ben ugyanis bemutatták az RC-E kódjelű villanyáram hajtotta superbike koncepciójukat – amelyről aztán azóta is teljes csend van. Akár azt is hihetnénk, hogy a program hamvába holt – pedig erről szó sincs.
A piacvezető anyacéghez nagyon is közel álló Mugen (Soichiro Honda fia, Hirotoshi alapította a vállalatot, amely aranyszárnyas autók és motorok tuningolására szakosodott) ugyanis mindjárt a rákövetkező esztendőben, 2012-ben rajthoz állt a Man TT Zero (vagyis káros anyagot ki nem bocsájtó járműveket magába foglaló) kategóriájában. A gépet az RC-E technikai alapjain fejlesztették tovább, első számú pilótájuk pedig a szintén Honda-szerződéssel rendelkező szupersztár, John McGuinness lett.
A gépet persze azóta is fejlesztik: a 2012-es “sima” Shinden után 2013-ban jött a Shinden Ni, 2014-ben a Shinden San, 2015-ben pedig a Shinden Yon. A John McGuinness és Bruce Anstey alkotta versenyzőpáros az előző két versenyen az arany- és ezüst medálokat hozta el. A sokszoros bajnokról láthattatok már videót, hogy megy a Shinden nyergében (érdemes újra megnézni, nagyon durva!), legutóbbi győzelménél pedig átlagsebessége már átlépte a 192 kilométer/órát.
A Honda bejelentette, hogy a januári Tokyo Auto Salon standján Marc Marquez RC213V MotoGP masinája mellett a TT győztes Shinden Yon lesz kiállítva. Mivel hivatalosan a Mugen nem visel Honda logót – a tokiói standon pedig eddig még csak gyári gépek tűntek fel -, a bejelentés akár egészen komoly utóhatással is bírhat. A márkához közeli források egyértelműen arra következtetnek belőle, hogy hamarosan egy csendes és gyors Honda fog feltűnni a színen. Remélhetően nem túl sokára már az utcákon is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »